سلامت نیوز: رئیس بهداری کل نیروی انتظامی کشور با اعلام به راه‌اندازی دستگاه رادیولوژی دیجیتال و سیستم pacs در بیمارستان امام سجاد(ع) از تجهیز تمام بیمارستان‌ها و پلی‌کلینیک‌های ناجا به این دستگاه خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، سردار علی مجیدی افزود: به منظور ارائه خدمات درمانی مطلوب به بیماران، همه مراکز درمانی نیروی انتظامی باید به تکنولوژی‌های روز پزشکی تجهیز شوند؛ از سوی دیگر سیستم تصویربرداری دنیا و کشور نیز به سمت استفاده از سیستم‌های دیجیتال می‌رود.

وی افزود: برای اولین بار در نیروی انتظامی، دستگاه رادیولوژی دیجیتال و سیستم pacs در بیمارستان امام سجاد(ع) افتتاح و راه‌اندازی شد.

رئیس بهداری کل نیروی انتظامی ادامه داد: پس از بیمارستان امام سجاد (ع)، این سیستم در بیمارستان ولیعصر(عج) در آینده نزدیک راه‌اندازی می‌شود و همه بیمارستان‌ها و پلی کلینیک‌های ناجا به دستگاه رادیولوژی دیجیتال و سیستم pacs تجهیز می شوند.

وی گفت: با نصب این دستگاه، دیگر نیازی به رادیولوژی اعم از سی تی اسکن، رادیو گرافی از بیمار که هزینه‌های بالایی برای چاپ تصویر بر روی کاغذ دارد، نیست؛ همچنین تصاویر در این سیستم از کیفیت بهتری برخوردار است و قابلیت اصلاح،‌ تغییر و آرشیو تصاویر نیز وجود دارد.

سردار مجیدی افزود: با نصب سیستم PACS امکان ارسال تصویر بر روی مانیتور و ارسال به سایر بخش‌های بیمارستان یا دیگر بیمارستان‌های ناجا توسط شبکه کامپیوتری در قالب سیستم یکپارچه خدمات اداری فراهم می‌شود؛ از سوی دیگر پزشکان می‌توانند از طریق این سیستم نظر خود را درباره نوع بیماری و درمان آن ارائه کنند.

وی گفت: این دستگاه با اعتباری بالغ بر 600 میلیون تومان خریداری شده است.

رئیس بهداری کل ناجا با اشاره به وظایف مأموریتی بیمارستان‌های ناجا در خصوص معاینات استخدامی و مشمولان ‌گفت: از طریق این سیستم، تقلب در معاینات مربوط به استخدام، خدمت وظیفه عمومی، اخذ گواهینامه به صفر می‌رسد و در این خصوص  حتی دیگر شاهد بروز یک تخلف هم نخواهیم بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha