سلامت نیوز: مدیر کل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش با اشاره به ساماندهی جدید و دستورالعمل ترمیم نیروی انسانی در این وزارتخانه، اعلام کرد: با وجود این طرح آمار مشاوران آموزش و پرورش در مدارس به 23 هزار نفر رسیده است.

حسن فرازنده خالدی در گفت‌و‌گو با پانا و در پاسخ به این پرسش که وضعیت مشاورانی که در وزارت آموزش و پرورش مشغول به کار هستند چگونه است؟ گفت: بیش از 20 هزار نفر تحت عنوان مشاور در این وزارتخانه مشغول به کار بودند که براثر ساماندهی جدید و دستورالعمل ترمیم نیروی انسانی این رقم به 23 هزار نفر رسیده است.


وی افزود: عموم مشاوران با توجه به رویکرد جدیدی که در وزارت آموزش و پرورش اتخاذ شده در مسیر دانش افزایی و بهره مندی از تکنیک های جدید که بومی سازی شده است، مشغول به کار هستند.


خالدی گفت: ما در تلاش هستیم تا هجمه ها و موشک های زهرآلود فرهنگی که در مسیر زندگی دانش آموزان ما قرار گرفته بود را رصد کرد و پاسخ و راههای درمانی مناسبی برای آنها پیدا کنیم تا دانش آموزان کمتر در معرض آسیب های فرهنگی که منجر به آسیب های روحی – روانی می شود، قرار گیرند.


مدیر کل امور تربیتی و مشاوره آموزش و پرورش با اشاره به ساعات تدریس مشاوران در مدارس، خاطرنشان کرد: طبق قانون مشاوران مدارس 24 ساعت در هفته در مدارس حضور دارند و در این ساعتها طبق آموزش هایی که به آنها داده شده به دانش آموزان مشاوره می دهند.


وی اضافه کرد: مشاوران از 3 روش تحت آموزش قرار می گیرند؛ در مرحله نخست مشاور از طریق آموزش های کوتاه مدت یا همان آموزش های ضمن خدمت آموزش و پرورش آموزش می بیند و در مرحله بعد که در کارگاه های آموزشی هم افزایی هر یک از مشاوران یافته های جدید خود را در اختیار سایرین و در جلساتی که به طور متوسط هر ماه در مناطق آموزش و پرورش برگزار می شود، قرار می دهند.


خالدی تصریح کرد: در آخرین مرحله آموزش مشاوران از طریق آموزش های مجازی و غیرحضوری که از طریق سایت مشاوره آموزش و پرورش در دسترس است اطلاعات و خوراک فکری مورد نیاز خود را دریافت می کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha