سلامت نیوز : یک فوق تخصص بیماری‌های عفونی کودکان با تاکید بر اینکه صبحانه کودک باید حاوی مواد مغذی باشد، گفت: نان سبوس‌دار با پنیر یا کره، تکه‌ای گوشت مرغ همراه با گوجه فرنگی، کره بادام زمینی همراه با عسل بر روی نان تست، یک لیوان شیر و موز و عسل از انواع صبحانه‌هایی هستند که کودکان تمایل بیشتری برای خوردن آنها در وعده صبحانه دارند.

دکتر جواد فیض در گفت‌وگو با ایسنا ، با اشاره به اینکه بی اشتهایی کودکان در اوایل صبح به علت خوردن غذای پرحجم و سنگین شب قبل است، گفت: مادران نباید نگران صبحانه نخوردن کودکان باشند، در اغلب موارد خوردن غذاهای چرب و شیرین روز یا شب قبل موجب کم اشتهایی یا بی‌اشتهایی کودک هنگام صرف صبحانه می شود.

وی در ادامه افزود: در چنین شرایطی نباید به کودک اصرار کرد که حتما صبحانه بخورد، جایگزین کردن مقدار کمی مواد غذایی همراه با میوه موجب تمایل کودک به خوردن صبحانه می شود.

این فوق تخصص بیماری‌های عفونی کودکان با بیان اینکه کودکان در غذا خوردن از بزرگترها تقلید می‌کنند، گفت: در خانواده‌هایی که افراد رژیم غذایی دارند و صبحانه کم می خورند، طبعا کودک با مشاهده این رفتار از وی تقلید می‌کند.

فیض خاطرنشان کرد: نباید در برابر کودک در مورد رژیم غذایی گفتگو شود، تا مشکل غذایی خصوصا در مورد صرف صبحانه کودک بوجود نیاید.

وی با بیان اینکه مقدار مصرف مواد غذایی در صبحانه باید به انتخاب کودک باشد، گفت: می توان نان کامل را در مخلوطی از دو عدد تخم مرغ همراه با شیر، زده آن را در مقداری کره کمی طلایی کرد.

این فوق تخصص بیماری‌های عفونی کودکان همچنین افزود: مصرف ماست شیرین همراه با قطعاتی از میوه در کودکانی که ابتدای صبح شیر نمی خورند جایگزین مناسبی برای صبحانه است، تا به تدریج اشتهای کودک به خوردن مواد نشاسته‌ای افزایش یابد.

وی در پایان یادآور شد: نوشیدن آب میوه‌های طبیعی در ابتدای صبح موجب می شود علاوه بر اینکه ویتامین‌های بیشتری جذب بدن کودک شود، افزایش اشتهای کودک را نیز به همراه داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha