سلامت نیوز : سرپرست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دیدار با گروه بین الملل ارزیاب کنوانسیون جهانی کنترل دخانیات خواستار اقداماتی برای کاهش روند دردآور مصرف دخانیات شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ محمد حسین طریقت منفرد در دیدار با گروه بین الملل ارزیاب کنوانسیون کنترل دخانیات سازمان جهانی بهداشت ضمن قدردانی از حضور این گروه در جمهوری اسلامی ایران، گفت: ایران خواستار اجرای برنامه‌ها و اقداماتی برای کاهش دردآور مصرف دخانیات است و دراین مسیر خواستار حمایت دبیرخانه کنوانسیون کنترل دخانیات سازمان بهداشت جهانی هستیم.

بنا براین گزارش، در این دیدار دکتر وی جی تریودی هماهنگ کننده دبیرخانه کنوانسیون کنترل دخانیات سازمان جهانی بهداشت به عنوان مسئول تیم ارزیاب این کنوانسیون ضمن ابراز خشنودی از اقدامات جمهوری اسلامی ایران در راستای مبارزه با مصرف دخانیات، خلاصه‌ای از یافته‌های ارزیابی به عمل آمده توسط گروه تحت امر خود را از این اقدامات در زمینه کاهش مصرف دخانیات در راستای اجرای مفاد کنوانسیون و فراهم کردن زیرساخت‌های مناسب در ایران به سرپرست وزرات بهداشت ارائه کرد.

وی ضمن ابراز خرسندی از حضور فعالانه همه دستگاه‌های ذیربط در جلسات بین بخشی و مجلس شورای اسلامی، پتانسیل ایران در تبادل تجارب موفق به سایر کشورهای عضو کنوانسیون را خاطرنشان کرد.

شایان ذکر است تیم بین الملل ارزیاب کنوانسیون کنترل دخانیات که از سوی دبیرخانه کنوانسیون کنترل دخانیات سازمان جهانی بهداشت در روز یکشنبه 15 بهمن ماه برای بررسی نیازسنجی و ارزیابی اجرای کنوانسیون به تهران آمده بودند، پس از حضور در جلسات متعدد با مدیران و کارشناسان ارشد بخش سلامت دستگاه‌های اجرایی، مجلس شورای اسلامی و سازمان‌های مردم نهاد مبارزه با دخانیات، برای ارائه گزارش به دیدار سرپرست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رفتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha