سلامت نیوز : یک متخصص سرطان در مرکز بیمارستانی دانشگاه دونکا در کشور آفریقایی گینه اعلام کرد که هر سال 6000 مورد جدید ابتلا به سرطان در مراکز بهداشتی مختلف این کشور تشخیص داده می‌شود و این آمار قابل توجه ابتلا به سرطان‌های مختلف موجب نگرانی مسوولان بهداشتی گینه شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ آمار ارائه شده از سوی وزارت بهداشت این کشور نشان می‌دهد که در حال حاضر در ازای هر 100 هزار نفر 111 مورد جدید ابتلا به سرطان اتفاق می‌افتد و همچنین نرخ مرگ و میر ناشی از این بیماری در کشور گینه 92 درصد اعلام شده است.

متخصصان این مرکز می‌گویند: از هر 6000 مورد جدید ابتلا به سرطان که هر سال در این کشور گزارش می‌شود، نزدیک به 5000 مورد به دلیل فقدان خدمات درمانی مناسب و کافی، دشواری در مراقبت‌های پزشکی اولیه و هزینه‌ بالای درمان برای بسیاری از بیماران کم بضاعت به مرگ منتهی می‌شود.

آمار نشان می‌هد که در گینه حدود 50 درصد از افراد بالای 65 سال بویژه زنان به سرطان مبتلا می‌شوند. برخی از عوامل مهم ابتلا به سرطان در بین مردم گینه شامل استعمال دخانیات، مصرف الکل، فقر غذایی، آلودگی و بی‌تحرکی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha