سلامت نیوز : تعداد تلفات بیماری آنفلوانزا در کشور نسبت به سالهای گذشته کاهش یافته اما امسال هم تعدادی از مبتلایان جان‌شان را از دست دادند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرآنلاین ؛ ویروس آنفلوانزای خوکی که در سال 2009 در جهان و از جمله ایران اپیدمی شده بود از ویروس‌های فراگیر زمستان امسال بوده و افراد بسیاری را مبتلا کرده است. رئیس مرکز بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت می‌گوید تعداد تلفات این بیماری در کشور نسبت به سالهای گذشته کاهش یافته اما امسال هم تعدادی از مبتلایان جان‌شان را از دست دادند.

محمد مهدی گویا که پیش از این آمار تلفات آنفلوانزا را در سال جاری 6 نفر اعلام کرده‌ بود در گفتگو با خبرآنلاین گفت: امسال 414 نفر با تشخیص آنفلوانزا بستری شدند که از این تعداد تاکنون 8 نفر فوت کردند. تعداد مبتلایانی که سرپایی درمان شدند بسیار بیشتر از این رقم است اما این افراد آزمایش نمی‌شوند و اطلاعات آنها ذخیره نمی‌شود.

گویا با اشاره به اینکه سال گذشته 14 نفر بر اثر آنفولانزا فوت کرده بودند گفت: این ارقام مربوط به اطلاعاتی است که ثبت شده و آمار واقعی احتمالا بیشتر از این است.

رئیس مرکز بیماری‌های واگیر رایج‌ترین نوع آنفلوانزا در کشور در سال جاری را نوع H1N1 (آنفولانزای خوکی) و آنفولانزای نوع D دانست و درباره وضعیت گسترش آن گفت: از نظر ما میزان ابتلا به این ویروس‌ها رو به کاهش رفته اما نمی‌توان این موضوع را با قطعیت گفت.

او درباره زمزمه‌های مبنی بر کمبود واکسن آنفلوانزا در ماه های اخیر گفت: در حال حاضر کمبود واکسن نداریم و به کسانی که در معرض خطر بیشتری هستند از جمله بیماران قلبی، مبتلایان به سرطان، دیابتی‌های شدید، مبتلایان به نارسایی کبد و کلیه و همچنین خانم‌های باردار توصیه می‌شود از واکسن استفاده کنند.

به گفته گویا داروهای مخصوص آنفلوانزا در بازار موجود نیست و فقط در اختیار وزارت بهداشت است که مستقیما در اختیار بیمارستان‌ها قرار داده می‌شود.

در سایر کشورهای جهان نیز اخباری از شیوع ویروس آنفلوانزا به گوش می‌رسد. بعضی کشورها هر سال در فصل‌هایی معین و بعضی کشورها هر چند سال یک بار شیوع ویروس آنفلوانزا را تجربه می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha