سلامت نیوز : رمضان محسن‌پورمعاون پارلمانی وزیر بهداشت و رئیس دفتر وزارتی وزارت بهداشت در گفت‌وگو با فارس افزود: رقم این بودجه کمکی مشخص نیست و هفته آینده منتظریم تا این بودجه داده شود.

وی ادامه داد: زمانی که میزان بودجه تعیین شود سرفصل‌های آن تعیین می‌شود و مشخص می‌شود که این بودجه در چه بخشهایی اختصاص داده شود که البته این تزریق اعتبارات نیز هفته آینده دقیقاً اعلام شود.

رئیس دفتر وزارتی بهداشت گفت: خوشبختانه دولت با اعطای اعتبارات در ماههای پایانی موافقت کرده، این بودجه آماده شده است و در هفته آینده به وزارت بهداشت داده می‌شود.

حوزه سلامت و وزارت بهداشت در سال 91 با کمبود شدید بودجه مواجه است به طوری که 35 درصد از بودجه وزارت بهداشت در سال جاری محقق نشده است.

همچنین نوسانات ارز و تحریم‌های موجود علاوه بر آنکه باعث اتخاذ سیاست انقباضی شده است دانشگاه‌ها و بیمارستان‌های دولتی را نیز با مشکلاتی روبه‌رو کرده است.

از سوی دیگر قرار بود با اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها سهم بخش سلامت که معادل 10 درصد درآمد حاصل از صرفه جویی ناشی از اجرای این قانون است به وزارت بهداشت پرداخت شود که معادل 600 میلیارد تومان می‌شود که البته این اعتبار نیز در سال جاری پرداخت نشده است.

با اینکه سرپرست وزارت بهداشت در روزهای اخیر خبر از کمک اعتباری سازمان برنامه و بودجه (معاونت نظارت راهبردای ریاست جمهوری) به وزارت بهداشت داد اما به گفته کارشناسان این حوزه بودجه سال 92 نیز افزایشی نخواهد یافت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha