شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۰
کد خبر: 66958

تفاوت‌ھای بسیاری در ابعاد مختلف نیازھای فردی مثل فرھنگی، جسمی وجود دارد که ما توجه چندانی به آن‌ھا نداریم.

ھمسران تفاوت‌ھای یکدیگر را بشناسند
سلامت نیوز : سید کاظم فروتن رییس کلینیک سلامت خانواده با اشاره به مھمترین مسایلی که باعث ایجاد اختلال و از بین رفتن استحکام روابط ھمسران می‌شود در گفت‌وگو با برنا گفت: تنھا چیزی که در زمینه آمادگی برای ازدواج یاد نمی‌گیریم؛ زن و شوھر بودن است. والدین ما ھمه مسایل را به فرزندان خود یاد می‌دھند؛ مثل کسب و کار، غذا درست کردن، خانه‌داری و ... ولی ھمسر بودن و زن و شوھر بودن را به فرزندان خود آموزش نمی‌دھند.

رییس کلینیک سلامت خانواده در ادامه خاطرنشان کرد: تنھا به یک خانم چگونگی خانه‌داری و به یک آقا تامین مسایل مالی را یاد داده و انتظارات و توقعاتی که از یکدیگر می‌توانند داشته باشند را به آن‌ھا تاکید می‌کنند و مثلا در مورد زمانی که مردی عصبی به منزل می‌آید وظیفه ھمسر چیست، یا درباره مشکلات ھورمونی که در خانم‌ھا ایجاد می‌شود و این‌که یک آقا در برابر این‌گونه مسایل چه وظیفه‌ای دارد، چیزی به آن‌ھا نمی‌آموزند.

وی افزود: متاسفانه ما نه عروس‌داری و داماد داری را به عنوان پدر و مادر یاد می‌گیریم، نه آموزش زن و شوھری را به فرزندان خود می‌دھیم؛ حتی شرایطی را فراھم نمی‌کنیم تا افراد از یکدیگر شناخت پیدا کنند و جایگاه مورد اطمینانی را فراھم نکردیم تا ھمسران به ھنگام بروز مشکل امکان مراجعه داشته باشند.

رییس کلینیک سلامت خانواده در ادامه گفت: تفاوت‌ھای بسیاری در ابعاد مختلف نیازھای فردی مثل فرھنگی، جسمی و ... وجود دارد که توجه چندانی به آن‌ھا نداریم. به‌عنوان مثال مردھا با چشمان خود عاشق می‌شوند و زن‌ھا با گوش‌ھایشان.

سید کاظم فروتن در ادامه با اشاره به یافتن دلایل چند ھمسری، گفت: باید تفاوت‌ھای موجود بین زن و مرد را بدانیم. اگر بخواھیم ریشه مساله چند ھمسری را بررسی کنیم باید مشکل را در ھمسر اول جستجو کنیم. وقتی شرایط در منزل مھیا نشود کم کم وسوسه‌ھا ھم تشدید و خیانت‌ھا و عدم وفاداری‌ھا شکل می‌گیرد. معتقدیم تا ھمه نیازھای فرد مقابل مثل نیازھای رفتاری، جسمی و روش‌ھای برخورد در رابطه با زندگی مشترک را نشناسیم، نمی‌توانیم برخوردی خوب داشته باشیم.

وی در پایان تصریح کرد: اغلب گفته‌اند زن و شوھر مانند یکدیگرند؛ ولی با ظاھری متفاوت؛ می‌توانیم زن و مرد را به ماھی و کبوتر شبیه کنیم و شباھتی با یکدیگر ندارند. معتقدیم زن و مرد فقط در انسان بودن شبیه ھم ھستند و برای این‌که انسانیت آن‌ھا به خوبی رشد کند، باید تفاوت‌ھای یکدیگر را بشناسند تا بتوانند از این تفاوت‌ھا لذت ببرند و با ھم سازش پیدا کنند؛ ولی در غیر این صورت این تفاوت‌ھا باعث نفرت آن‌ھا می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha