شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۲
کد خبر: 66963
سلامت نیوز :مبتکران برای نخستین بار و بر اساس فناوری پیشرفته عینکی ساخته‌اند که می‌تواند کور رنگی را درمان کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ دانشمندان مدعی‌اند لنزهای این عینک می‌تواند کور رنگی به رنگ قرمز- سبز را درمان کند . این نوع کور رنگی در برخی از زنان و از هر 10 مرد در یک نفر دیده می‌شود.

لنزهای Oxy-Iso این عینک توسط پژوهشگران آمریکایی طراحی شده و به پزشکان امکان می‌دهد تا کبودی و رگ‌ها را که مشاهده آنها بسیار دشوار است را ببینند.

آزمایش‌ها حاکی از آن است که این عینک می‌تواند به ارتقای مشاهده رنگ سبز و قرمز در افراد کور رنگ کمک کند.

اما رانندگان نمی‌توانند ازاین عینک‌ها استفاده کنند؛ چرا که این عینک توانایی درک رنگ زرد و آبی را کاهش می‌دهد.

"مارک چنگیزی" عصب شناس نظری و مبتکر این عینک دارای لنزهای Oxy-Iso، معتقد است دید رنگی انسان فراتر از آنچه که در دیگر پستانداران مشاهده می‌شود، تکامل یافته است؛ این دید به انسان کمک کرده تا سیگنال‌های رنگی را بر روی پوست از جمله سرخ شدگی، رنگ پریدگی و همچنین سلامتی را حس کند.

به گفته چنگیزی، لنزهای Oxy-Iso، تمرکز سیگنال‌های رنگی را دقیقا بر روی جایی بالا می‌برد که افراد مبتلا به کور رنگی قرمز- سبز در آن کمبود دارند.

دانیل بور، عصب شناس کور رنگی در دانشگاه ساسکس می‌گوید در این عینک رنگ‌های قرمز بسیار درخشان و مرتعش کرده‌ایم. با این حال بور مشکلاتی را نیز در این زمینه مطرح کرده است چرا که این عینک رنگ زرد را نامرئی می‌کند.

این ابتکار بر اساس یک کشف تصادفی صورت گرفت. در سال 2006 چنگیزی گفت انسان توانایی رصد تغییرات ثابت در پوست انسان را دارد. مانند وقتی که فرد عصبانی می‌شود و دیگران با دیدن صورت برافروخته او می‌توانند به شواهد اجتماعی دست یافته و احساسات دوست یا دشمن را تشخیص دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha