سلامت نیوز : سرپرست وزارت بهداشت با اشاره به آغاز به کار خط تولید شتاب‌دهنده خطی گفت: شتاب‌دهنده خطی امروز رونمایی می‌شود و گام بزرگی در تولید دستگاه‌های فناوری سنگین است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ دکتر محمدحسن طریقت منفرد امروز در حاشیه افتتاح دانشکده آموزش علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در جمع خبرنگاران افزود: شتاب دهنده خطی که امروز رونمایی می‌شود قسمت اعظم آن در داخل کشور تهیه شده است.

وی افزود: خط تولید این دستگاه گام بزرگی است در تولید دستگاه‌های فناوری سنگین و با توجه به اینکه ما در زمینه این دستگاه محدودیت تحریم داشتیم اگر به تولید انبوه برسد نگرانی ما از ورود این دستگاه‌ها برطرف می‌شود.

سرپرست وزارت بهداشت یادآور شد: این دستگاه برای بیماران سرطانی بکار می‌رود و دستگاه اصلی در رادیوتراپی محسوب می‌شود.

همچنین دکتر حسن ابوالقاسمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی درباره اهمیت این دستگاه در بیماران سرطانی گفت: این دستگاه از اهمیت زیادی برخوردار است؛ چرا که اکنون بخش اعظمی از سرطان‌ها نیاز به رادیوتراپی دارند و پرتو باید به صورت دقیق در محلی اصابت کند که برای درمان نیاز است و به بافت‌های سالم آسیب نرسد.

وی افزود: مایه خوشحالی است که این دستگاه در کشور و توسط متخصصان داخلی تولید شده است و جایگزین دستگاه‌های پرتو دهنده قدیمی می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha