سلامت نیوز :عضو هیأت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به داروهای نوترکیب گفت: پیشرفت‌های خوبی در این زمینه صورت گرفته اما مقرر شده تا داروها به بهره برداری نرسند، اعلام نشوند.

احمد آریایی نژاد در گفتگو با مهر گفت: معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گزارشی را هفته گذشته درباره پیشرفت‌های علمی در حوزه داروهای نوترکیب و تجهیزات پزشکی ارائه کرد.
وی ادامه داد: تعدادی از اسامی داروها و گزارشی ارایه شد، ولی بحث کلی که در کمیسیون بهداشت انجام شد این بود که تا داروها به بهره برداری و تولید انبوه نرسیده و در مرحله آزمایش قرار دارند، اعلام نشوند.
 
وی دلیل این کار را افزایش انتظارت جامعه عنوان کرد و گفت: اگر دارویی که اعلام شده، عملی نشده و یا دیر عملیاتی شود بازتاب خوبی نخواهد داشت.
 
عضو هیأت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: البته باید یادآور شد پیشرفت هایی خوبی در این زمینه حاصل شده ولی تا به تولید انبوه برسد فاصله زمانی که وجود دارد ممکن است انتظاراتی به وجود آورد بنابراین بهتر است تا داروها به مرحله تولید انبوه نرسیده اعلام نشود.
 
وی افزود: همچنین در این جلسه عنوان شد افراد غیر مسئول خبر علمی را منتشر نکنند، باید فردی که خود مسئول پروژه است خبر را منتشر کند تا بتواند  پاسخگو هم باشد چرا که اگر کار علمی 99 درصد هم که محقق شده و یک درصد عملیلتی نشود بازتاب خوبی نخواهد داشت.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha