سلامت نیوز : احمد آریایی‌نژاد عضو هیات رییسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در واکنش به انتقادات جامعه پزشکی درباره قانون منع اشتغال هم‌زمان پزشکان در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی، گفت: تک شغله بودن به معنای جای‌گیری درست پزشکان در بیمارستان و مراکز درمانی است.
 
به گزارش سلامت نیوز به نقل از برنا ؛ نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، با اعلام اینکه چند شغله بودن پزشکان موجب افت کیفیت عملکردی این پرسنل می‌شود، افزود:‌ به‌طور حتم یک فرد از نظر جسمی توان اشتغال در چند بیمارستان را ندارد، از این‌رو بیماران اولین کسانی هستند که از چند شغله بودن پزشکان ضرر می‌بینند.
 
وی با بیان اینکه تک شغله بودن پزشکان زمینه اشتغال پزشکان بیکار را هم فراهم می‌کند، تصریح کرد: با وجود انتقادات و موضوعات مطرح شده، اجرای قانون منع اشتغال پزشکان در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی برای نظام سلامت کشور امری ضروری است.
 
این نماینده مردم در مجلس نهم، با تأکید بر اینکه همه جهات قانون منع اشتغال پزشکان در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی باید بررسی شود، گفت: باید با بسترسازی، زمینه تحول در حوزه پزشکی را فراهم کنیم.
 
آریایی‌نژاد با یاد‌آوری تأکید برنامه پنجم توسعه بر تک شغله بودن پزشکان، افزود: بر اساس بند ب ماده ۳۲ برنامه پنجم پزشکانی که در بخش دولتی کار می کنند، نمی توانند در بخش خصوصی حضور داشته باشند.
 
وی با اعلام اینکه اکثریت جامعه پزشکی مایل هستند در یک محل کار کنند، گفت: اجرای این مصوبه نیاز به تحول در بیمارستان و حمایت دو چندان از پزشکان دارد.
 
عضو هیأت رییسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: این قانون برای دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی، محاسن بسیار زیادی دارد، با این قانون پزشکان می‌توانند وقت بیشتری را برای وظیفه اصلی خود در دانشگاه‌ها که کارهای آموزشی و تحقیقاتی است صرف کنند و در نتیجه سطح آموزش به شدت ارتقا پیدا می‌کند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha