سلامت نیوز : علی اسدی كارشناس اداره سلامت روان اظهار داشت:‌ پس از خانواده یكی از مهمترین محیط‌های تامین كننده و موثر در حفظ سلامت روان، محیط‌های آموزشی از قبیل مدرسه و دانشگاه است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از برنا ؛ اسدی ادامه داد: به دلیل حضورگروه‌های سنی خاص در محیط‌های آموزشی، این محیط‌ها در تامین و حفظ سلامت روان این گروه‌ها از اهمیت و حساسیت خاصی برخوردار است، كه همواره مورد توجه متخصصان سلامت روان بوده و هست.

وی تصریح كرد: عواملی مانند محیط فیزیكی، وسایل و امكانات آموزشی و ورزشی، ساعات درسی، نحوه تعامل و ارتباط بین مدرسان و فراگیران، آشنایی دانش آموزان و دانشجویان با روش‌ها و تكنیک‌های مهارت‌های زندگی، احساس مفید بودن و خلاقیت درحین تحصیل و آموزش در ارتقاء سطح سلامت روان این گروه‌ها و جامعه موثر است.

اسدی بابیان این كه سنین دبستان، راهنمایی و دبیرستان از مهمترین دوره‌های سنی در شكل گیری و پایه‌ریزی شخصیت افراد در بزرگسالی است، گفت: توجه جدی به برنامه‌ریزی جهت تغییر رویكرد صرف آموزشی، به رویكرد شناختی، اجتماعی و پرورشی از ضرورت‌ها و اولویت‌های مهم است كه در این راستا تلاش و توجه متخصصان سلامت روان با همكاری مدیران، معلمان و اساتید را در حوزه آموزش می‌طلبد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha