سلامت نیوز : محمد خواجوی، متخصص انگل شناسی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت:  سرطان در بسیاری از مناطق دنیا به عنوان یکی از سه عامل اصلی مرگ و میر شناخته می شود و تاکنون میلیون ها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند.

وی گفت: یکی از عواملی که خطر مرگ و میر در مبتلایان به سرطان را افزایش می دهد، ابتلای همزمان به این بیماری و یک نارسایی یا بیماری زمینه ای دیگر است.

خواجوی با بیان این که عفونت از جمله مشکلات مهم و شایع در مبتلایان به سرطان است، تاکید کرد: بررسی ها نشان می دهد که بروز عفونت های انگلی در مبتلایان به سرطان، به ویژه افرادی که تحت درمان هستند عامل مهم در مرگ و میر این بیماران است.

وی یادآور شد: شیمی درمانی از جمله روش های درمانی بسیار مهم و مورد نیاز برای بیماران مبتلا به سرطان است که با انجام آن، سیستم ایمنی بیمار ضعیف شده و در نتیجه مستعد ابتلا به عفونت و کاهش مقاومت بدنی در برابر عوامل خارجی می شود.

خواجوی افزود: در بعضی عفونت های انگلی، عفونت های روده ای شیوع قابل ملاحظه ای در مبتلایان به سرطان دارند و همین عامل خطر مرگ بیمار را افزایش می دهد.

وی با اشاره به این که کودکان سرطانی دچار عفونت بیشتر در معرض مرگ و میر ناشی از همزمانی دو بیماری هستند، خاطر نشان کرد: در صورت کنترل آلودگی یا عفونت انگلی در بیماران سرطانی به ویژه قبل از روش هایی مانند شیمی درمانی، می توان از عفونت های منتشر انگلی جلوگیری کرده و در نتیجه خطر مرگ بیمار را کاهش داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha