برای اولین بار در اروپا و آسیا تزریق سلولهای بنیادی در دو فاز عملیاتی برای درمان اسکار ضایعات سالک و چین و چروک و جوان سازی پوست به دست محققین ایرانی انجام شد.

دکتر محمد علی نیلفروش زاده در گفتگو با باشگاه خبرنگاران  گفت : این پروژه در دو فاز عملی شده است که فاز اول به موفقیت کامل رسیده و فاز دوم نیز به تازگی آغاز شده که نتایج به دست آمده تا کنون بسیار مسرت بخش بوده است .
وی اظهار داشت : در مورد استفاده از سلول های تک توانی پوستی در درمان بعضی از مشکلات پوستی باید گفت که از چند سال پیش تیمی تحقیقاتی متشکل از محققان پژوهشکده رویان و مرکز پوست و سالک اصفهان در این زمینه فعالیت می کردند .
رئیس تیم کلینیکال سلول های بنیادی پوست گفت : اولین کار ارزشمندی که انجام شد تزریق فیبروبلاست در چین و چروک های صورت بر روی 32 بیمار بود که این کار با موفقیت چشمگیری روبرو شد و به سرانجام مورد نظر رسید به طوری که به عنوان اولین مرکز در اروپا و خاورمیانه شناخته شد و در جهان دومین مرکز بعد ازموسسه تحقیقاتی ایزولایشه آمریکاست .
نیلفروش زاده در ادامه افزود : به دنبال این عملیات علمی، استفاده از سلول های کراتینوسیت و فیبرو بلاست در فاز دوم عملیات علمی ؛ برای درمان اسکار ضایعات سالک مورد استفاده قرار گرفت که این پژوهش  جدید بعد از تحقیقاتی که در مراحل پایه و پیش از کار آزمویی بالینی انجام شد به مرحله اجرا رسید.
وی افزود: با استفاده از منابع مختلف و تجربیاتی که در زمینه های مشابه بود و همچنین برگزاری جلسات مختلف میان محققین 2 مرکز، این پروژه پس از تحقیقات اولیه شروع شد و اکنون بر روی چند بیمار این پروژه آغاز شده که امیدواریم با موفقیتی همچون فاز یک عملیات علمی پیش رود.
رئیس تیم کلینیکال سلول های بنیادی پوست خاطر نشان کرد : عمده هدف این عملیات های علمی، درمان ضایعات سوختگی شدید است که امیدواریم این امر به نتیجه برسد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha