تا به حال وزارت بهداشت و نظام پزشکی در خصوص میزان تعرفه ها تا 90 درصد هم عقیده شده اند، ولی تا زمانی که شورایعالی سلامت تشکیل نشود تعرفه ها غیرقانونی است.

غیر قانونی بودن تعرفه ها در صورت تشکیل نشدن شورایعالی بیمه سلامت
سلامت نیوز : دکتر علی رضا زالی معاون سازمان نظام پزشکی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران در خصوص تعرفه های پزشکی افزود: برای تعیین تعرفه ها دو مسیر متفاوت را در پیش گرفته ایم در یکی از این مسیرها نظام پزشکی با کمیسیون تعرفه ها برای مشخص کردن تعرفه اقدام می کنند و مسیر دیگر برگزاری جلسات مشترک بین وزارت بهداشت ، سازمان نظام پزشکی و سازمان بیمه گر است.

وی گفت: قیمت تمام شده و هتلینگ در تعیین تعرفه های درمانی مد نظر است اما در حال تلاش هستیم تا با نگاه کارشناسی و فارغ از سلایق حرفه ای این تعرفه ها را پیگیری کنیم چرا که سال 92 سال بسیار سختی برای بیمارستان های دولتی و خصوصی از لحاظ مالی خواهد بود .

زالی با بیان این که هنوز نظام پزشکی درصدی را برای تعرفه ها مشخص نکرده سعی ما این است که تعرفه ها بر اساس قیمت تمام شده خدمات باشد اگر نظرات و پیشنهادات ما مورد توجه وزارت بهداشت و سازمان های بیمه قرار گیرد نظام پزشکی در بسته پیشنهادی تعرفه ها مشارکت خواهد کرد ولی از نظرات ما مثل دو سال گذشته مورد توجه قرار نگیرد ما هیچ گونه همراهی و مشارکت در بسته پیشنهادی که بر پایه اقتصادی نباشد نداریم.

معاون سازمان نظام پزشکی اعلام کرد: تا به حال با توجه به جلسات مشترکی که صورت گرفته زبان ما با دو نهاد دیگر 90 درصد مشترک است ولی نگرانی ما این است که این زبان مشترک در  صحن شورایعالی بیمه سلامت تغییر پیدا کند .

وی اظهار داشت: قانون گذار برای رسیدن به نگاه منطقی شورای عالی بیمه را تعریف کرده است در حالی که این شورای هنوز تشکیل نشده است .

زالی خاطر نشان کرد: دو استراتژی مورد قبول این سازمان است یکی رسیدن به واقعیت اقتصادی بر مبنای قیمت تمام شده خدمات و دیگری ایجاد ساز و کار حمایتی دولت به گونه ای که میزان پرداخت از جیب مردم به حداقل برسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha