سلامت نیوز : عضو هیأت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با تأکید بر اینکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی برای جلوگیری از عرضه دخانیات در اماکن عمومی باید با جدیت بیشتری وارد عمل شود، گفت: دولت با هیچ توجیهی نباید قانون مصوب مجلس را نقض کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت ؛ دکتر محمدجواد نظری‌مهر با یادآوری ابلاغ رأی دیوان عدالت اداری مبنی‌بر ممنوع شدن عرضه قلیان در قهوه‌خانه‌ها، گفت: به طور حتم دولت باید از قانون تبعیت و قهوه‌خانه‌ها را نظام‌مند کند.

نماینده مردم کردکوی، بندر گز و بندر ترکمن در مجلس شورای اسلامی، با اعلام اینکه ایران جزء کشورهایی است که درباره مبارزه با استعمال مواد دخانی قوانین بسیار مناسبی دارد، افزود: مسئولان باید قدر قوانین کنونی کشور را دانسته و در جهت ترویج فرهنگ سالم  زیستی تلاش کنند.

وی با انتقاد از اقدامات دولت در چند سال اخیر درباره بی‌توجهی به مصوبه دیوان عدالت اداری و عرضه مواد دخانی در قهوه‌خانه‌ها، تصریح کرد: اگر این قانون در اجرا مشکلاتی داشت و ایراداتی متوجه آن بود دولت باید با ارایه لایحه‌ای پیشنهادات خود را برای اصلاح این قانون به مجلس می فرستاد، اما هم‌اکنون شاهد هستیم که دولت به‌هیچ وجه توجهی به این موضوعات نمی‌کند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، ادامه داد: دولت با هر توجیهی اعم از آسیب دیدن ارتزاق و اشتغال گرفته تا موارد دیگر نباید قانون مصوب مجلس را نقض کند.

نظری‌مهر با اعلام اینکه قانون جامع کنترل دخانیات، جزء قوانین روشن و محکم است، افزود: در این رابطه دولت یا باید قانون را اجرا یا از آن تخلف کند، که متأسفانه دولت تخلف از مصوبه قانونی را برگزید، به همین دلیل است که دیوان عدالت اداری بر اساس قانون مصوبه دولت را رد کرده است.

وی وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی را متولی اصلی سلامت در کشور خواند و گفت: تمام دستگاه‌های اجرایی باید برای مبارزه با استعمال مواد دخانی آسیب‌زا تلاش کنند، این وزارتخانه باید بیش از تمام دستگاه در جهت جلوگیری از استعمال مواد دخانی در امکان عمومی تلاش کند.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با ایکانا با تأکید بر اینکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی برای جلوگیری از عرضه دخانیات در امکان عمومی باید محکم‌تر در میدان حضور یابد، یادآور شد: در چند سال اخیر اقداماتی در جهت منع استفاده از دخانیات در کشور انجام شده است، اما به‌طور حتم این اقدامات کفاف میزان مصرف در کشور را نمی‌دهد، از این‌رو تمام دستگاه‌ها باید تلاش خود را برای ایجاد جامعه‌ای سالم انجام دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha