شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۷
کد خبر: 66986
سلامت نیوز : گلودردی كه همراه تب بوده و منشأ عفونی داشته باشد از نظر پزشكی حائز اهمیت است و باید برای درمان آن به پزشك مراجعه شود. علت این نوع گلودردها می‌تواند باكتری یا ویروس باشد یا علل دیگری داشته باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت ؛ دكتر مسعود مردانی متخصص بیماری‌های عفونی با بیان این مطلب گفت: در بروز گلودرد بیماری‌های ویروسی و باكتری معمولا شایع‌تر است. گلودرد در كودكان زیر 5 سال، معمولا منشأ ویروسی دارد و نیازی به آنتی‌بیوتیك نیست و استفاده از ضدتب و ضد احتقان گلو كفایت می‌كند، اما توصیه می‌كنیم در گلودردهای چركی از مصرف خودسرانه دارو توسط پدر و مادرها خودداری شود، چرا كه با این عمل، مقاومت به بیماری در بدن ایجاد می‌شود.

وی افزود: بعد از 5 تا 15 سالگی یكی از مهم‌ترین علت‌های گلودرد چركی استرپتوكك است كه به دنبال آن غشایی روی لوزه‌ها را می‌پوشاند. این نوع گلودرد علاوه بر این كه می‌تواند سینوزیت، مننژیت و سینه‌پهلو ایجاد كند، موجب رماتیسم قلبی و بیماری‌های كلیوی نیز می‌شود. برای جلوگیری از عوارض چركی یا غیرچركی عفونت‌های گلو توصیه می‌شود كه هنگام بروز تب همراه با گلودرد با دكتر مشورت شود.

استاد دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی تصریح کرد: اگر گلودرد باكتریایی باشد باید آنتی‌بیوتیك مصرف شود و مصرف دارو اجباری است و اگر دارو به طور كامل مصرف نشود، گلودرد باكتریایی دچار عوارض چركی و غیرچركی می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha