یکشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۰
کد خبر: 66996

سوسیس و کالباس از جمله موادی هستند که استرس ایجاد می‌کنند.

سوسیس و کالباس استرس‌زا هستند

سلامت نیوز : مسعود کیمیاگر در گفت‌وگو با فارس گفت: افرادی که استرس دارند نباید به فکر درمان استرسشان با غذا باشند. البته بعضی از مواد غذایی اثرات آرام‌بخش دارند مثلاً کاهو با داشتن ترکیب لاکتوسین و سبزی ریحان به علت داشتن کافور می‌تواند اثرات مثبتی در فرد ایجاد کند.

این متخصص تغذیه به برخی از مواد از جمله شیر، دوغ و ماست اشاره داشت و افزود: این مواد نیز می توانند مانند مسکن عمل کنند.به طور مثال اگر یک لیوان شیر با یکی دو عدد خرما مصرف شود قند خرما به اضافه ترکیبات شیر می‌تواند میزان تریپتوفان را در مغز افزایش داده که این افزایش هورمون می‌تواند تاثیرات آرام کنندگی عصبی را به دنبال داشته باشد.

کیمیاگر از انگور و گیلاس به عنوان دو میوه آرامش بخش نام برد و گفت:در برخی موارد مصرف مقدار کمی شکلات و بستنی نیز می‌تواند تأثیر خوبی در فرد به جای بگذارد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: مصرف قهوه در حد کم آرام‌بخش و در حد زیاد استرس‌زاست.

وی از کالباس، سوسیس و غذاهای سرخ شده نیز به عنوان غذاهایی که ایجاد استرس می‌کنند نام برد و به افرادی که دچار استرس هستند پیشنهاد کرد موقع استرس یک لیوان آب بنوشند یا چند حبه انگور یا گیلاس بخورند.

این دکترای تغذیه در ادامه پیشنهاد داد که با جویدن آدامس، مکیدن یک آب‌نبات یا راه رفتن، دعا کردن، دوش گرفتن و صحبت با دوستان برای کاهش استرس اقدام کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha