یکشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۸
کد خبر: 67005

مادران از هرگونه اقدام خودسرانه از جمله ریختن قطره در گوش کودک خود بپرهیزند و درمان را به پزشک محول کنند.

خوددرمانی ممنوع
سلامت نیوز : رییس انجمن فوق تخصصی عفونی کودکان، سرماخوردگی را شایع‌ترین علت ابتلا به عفونت گوش میانی در میان کودکان دانست و از مادران خواست تا از هرگونه اقدام خودسرانه از جمله ریختن قطره در گوش کودک خود بپرهیزد و درمان را به پزشک محول کنند.

دکتر محمدرضا بلورساز در گفت‌وگو با (ایسنا)، عفونت گوش میانی در شیرخواران و کودکان را شایع دانست و عنوان کرد:‌ در عفونت گوش میانی، پرده سماخ متورم و قرمز شده و بیمار درد شدیدی را احساس می‌کند.

وی ادامه داد: عوامل میکروبی، ویروسی و قارچی در بروز عفونت گوش میانی دخالت دارند، اما ابتلا به عفونت به دنبال عوامل ویروسی بیش از سایر موارد مشاهده می‌شود. بنابراین می‌توان گفت سرماخوردگی شایع‌ترین علت ابتلا به عفونت گوش میانی است.

این فوق تخصص عفونی کودکان با اشاره به اینکه آلرژی، عفونت حلق، سینوس و بینی هم بر روی سلامت گوش اثر می‌گذارند و باعث گوش درد شدید در فرد مبتلا می‌شوند، گفت: تظاهرات بالینی ابتلا به عفونت گوش میانی در سنین مختلف متفاوت است.

بلورساز بیقراری، تب و بی‌اشتهایی را از جمله تظاهرات بالینی عفونت گوش میانی در نوزادان دانست و اظهار کرد:‌ علائم ابتلا در سنین بالاتر کاملا مشخص است، در این وضعیت کودک مرتب از درد شدید گوش می‌نالد و دچار تب و لرز و بی اشتهایی می‌شود.

دبیر انجمن پزشکان کودکان ایران، با تاکید بر اینکه عفونت گوش میانی از اورژانس‌های شایع کودکان است، گفت: بنابراین لازم است کودک هرچه سریعتر توسط پزشک مورد معاینه قرار بگیرد. طول دوره درمان این عارضه حدود 10 روز است و غالبا با آنتی بیوتیک بهبود می‌یابد.

وی افزود: باید درنظر داشت اگر کودکی مکررا دچار عفونت گوش میانی می‌شود بایستی از نظر آلرژی و سینوزیت نیز مورد بررسی قرار بگیرد. همچنین انجام هرگونه اقدام خودسرانه چون ریختن قطره در گوش کودک توسط مادران توصیه نمی‌شود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha