یکشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۱
کد خبر: 67009

در این میان چیزی كه مهم است مراجعه به دندانپزشك به صورت حداقل 2 بار در سال است .

اضافه وزن و خطر بروز بیماری‌های لثه
سلامت نیوز : تیمی از محققان با انجام مطالعات خود دریافتند چاقی علاوه بر آن كه یك عامل خطر برای توسعه دیابت نوع 2، بیماری‌های قلبی و انواع سرطان‌ها محسوب می‌شود می‌تواند باعث وقوع بیماری‌های لثه نیز بشود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت ؛  براساس این گزارش محققان افزودند: بدن افراد چاق به طور بی‌وقفه پروتئین‌هایی با خواص التهابی به نام سایتوكاین‌ها را تولید می‌كند كه آنها به طور مستقیم می‌توانند باعث آسیب بافت لثه یا كاهش جریان خون به بافت لثه شده و باعث ترویج بیماری‌های لثه شوند.

این گزارش می‌افزاید: نیمی از جمعیت 30 ساله ومسن‌تر در آمریكا تحت تأثیر بیماری لثه (عفونت و التهاب مزمنی است كه دراطراف لثه و بافت نگهدارنده اطراف دندان رخ می‌دهد) قرار می‌گیرند كه بیماری لثه به خودی خود نیز باعث افزایش مجموعه‌ای از سایتوكاین‌های خاص خودش می‌شود و سطح این پروتئین‌ها در جریان خون به تنظیم یك واكنش زنجیره‌ای سایر بیماری‌های التهابی در سراسر بدن كمك می‌كند.

به گفته محققان تحقیق در مورد ارتباط چاقی و وقوع بیماری‌های لثه هنوز هم ادامه دارد كه در این میان چیزی كه مهم است مراجعه به دندانپزشك به صورت حداقل 2 بار در سال است كه این موضوع ضمن پیشنهاد استراتژی‌های پیشگیرانه می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های لثه را ارزیابی نماید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha