سلامت نیوز : مدیر کل نظارت بر درمان و اعتباربخشی وزارت بهداشت از بررسی 8000 شاخص در اعتباربخشی بیمارستان‌های کشور خبر داد و گفت: حداکثر تا تیرماه 92 جایگاه بیمارستان‌های کشور مشخص می‌شود.

دکتر سید سجاد رضوی در گفت‌وگو با (ایسنا)، گفت: اعتباربخشی بیمارستان‌ها از دی ماه در سراسر کشور آغاز شده و اطلاعات به صورت همزمان و الکترونیکی در پورتال مربوطه در معاونت درمان ثبت و ارزیابی‌ها انجام می‌شود. بر این اساس تمام اطلاعات را به صورت آنلاین از بیمارستان‌ها دریافت می‌کنیم.

وی افزود: در حال حاضر اقدامات مربوط به اعتباربخشی 380 بیمارستان کشور در حال انجام است. اقدامات مربوط به 110 بیمارستان نیز کامل شده و مابقی ادامه دارد. امیدواریم تا پایان خرداد ماه و حداکثر تا تیر ماه 92 اعتباربخشی تمام بیمارستان‌های سراسر کشور انجام و متوسط کشوری و جایگاه بیمارستان‌ها مشخص شود.

رضوی با اشاره به تغییرات اعمال شده در اعتبار بخشی بیمارستان‌ها گفت:‌ در این دوره از اعتباربخشی بیمارستان‌ها ارزیابان ارشد از سایر دانشگاه‌ها و استان‌ها با کارشناسان دانشگاه استان مربوطه همراه هستند و اعتباربخشی را انجام می‌دهند.

وی افزود: در حال حاضر اطلاعات و داده‌های وارد شده به سامانه مربوطه، اطلاعات خام هستند. پس از اتمام بررسی‌ها متوسط کشوری وضعیت بیمارستان‌ها بدست می‌آید.

رضوی با بیان اینکه در اعتباربخشی بیمارستان‌ها حدود 8000 شاخص مورد بررسی قرار می‌گیرد، افزود: در اعتباربخشی چند قسمت مربوط به ایمنی بیماران در قالب برنامه حاکمیت خدمات بالینی در نظر گرفته شده است. بیمارستان‌هایی که در این زمینه به خوبی عمل کرده باشند به عنوان بیمارستان‌های دوستدار ایمنی معرفی خواهند شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha