یکشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۸:۱۶
کد خبر: 67024

سلامت نیوز : حبوبات همواره جزء مواد غذایی‌ای دسته بندی می شوند که ارزش پروتئینی کمی دارند ولی اگر به عنوان جایگزینی برای گوشت استفاده شوند می‌توانند به بهترین شکل ممکن کار کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ حبوبات می توانند برای مدت بیشتری در دستگاه گوارش باقی بمانند و علاوه بر احساس پری شکم و حس رضایت، به کنترل وزن نیز کمک می‌کنند.

فیبر موجود در حبوبات برای سلامت قلب مفید است و می‌تواند به هر نوع رژیم غذایی اضافه شود چرا که میزان زیادی فیبر محلول را دارا می‌باشد و می‌تواند سطح کلسترول و تری گلیسیرید خون را پایین بیاورد. بسته به نوع حبوبات، محتوی فیبر بین 5 تا 8.6 گرم در هر 100 گرم متفاوت است.

دانشمندان توصیه می‌کنند که بزرگسالان هفته‌ای 3 فنجان حبوبات برای ارتقاء سطح سلامت و کاهش خطر ابتلا به بیماریهای مزمن از قبیل سرطان استفاده کنند.

باید مقدار بیشتری پروتئین گیاهی مصرف کرد. نصف فنجان حبوبات 7 گرم پروتئین تولید می‌کند که برابر با میزان پروتئینی است که در 28 گرم گوشت مرغ، گوشت قرمز و گوشت‌ ماهی وجود دارد.

حبوبات را می‌توان در ظرف غذای اصلی یا به عنوان استارتر و اسنک قرار داد اگر شما انواع لوبیاها را از قبیل لوبیا قرمز، لوبیا چیتی، لوبیا سیاه و سفید، لوبیا چشم بلبلی، نخود در آشپزخانه خود داشته باشید می‌توانید بسیار خلاق باشید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha