سلامت نیوز : مدیر کل دفتر امور مراکز توانبخشی و مراقبتی سازمان بهزیستی از پرداخت 80 هزار تومان حق پرستاری ماهانه به 6 هزار معلول ضایعه نخاعی خبر داد و گفت: یک پنجم معلولان ضایعه نخاعی کشور تحت پوشش بهزیستی هستند.

رامین رضایی در گفتگو با مهر افزود: سازمان بهزیستی ماهانه اعتبار زیادی را برای ارائه خدمات توانبخشی و همچنین مراقبت از معلولان در مراکز روزانه و شبانه هزینه می کند بطوریکه برای نگهداری 96 هزار معلول در مراکز شبانه‌روزی و روزانه سالانه بیش از 220 میلیارد تومان اختصاص پیدا می کند.
وی گفت: همچنین به منظور نگهداری معلولان ضایعه نخاعی در میان خانواده بیش از 6 هزار معلول حق پرستاری دریافت می کنند که البته تلاش می کنیم در سال آینده تعداد و مبلغ حق پرستاری را افزایش دهیم.
 
مدیرکل دفتر توانبخشی سازمان بهزیستی تاکید کرد: در حال حاضر 20 مرکز شبانه‌ روزی به بیماران ضایعه نخاعی تحت پوشش خدمات ارائه می دهند و همچنین حدود 1800 معلول نخاعی در این مراکز نگهداری می شوند.
 
رضایی از وجود حدود 70 هزار بیمار ضایعه نخاعی در کشور خبر داد و گفت: براساس آمارهای موجود در حال حاضر 16 هزار معلول ضایعه نخاعی تحت پوشش بهزیستی قرار دارند و از خدمات توانبخشی مورد نیاز و همچنین مستمری برخوردار می شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha