هشتمین سمینار بین المللی باروری و ناباروری و سومین سمینار بین المللی فناوری سلول های بنیادی رویان، چهاردهم تا شانزدهم شهریور در سالن همایش های رازی برگزار می شود.

دكتر بهاروند، رئیس سمینار در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: در سمینار امسال به بررسی مسائل اخلاقی، فقهی و اجتماعی درمان ناباروری و تحقیقات سلول های بنیادی پرداخته و امكان تبادل اطلاعات و تجربیات در این زمینه بین استادان خارجی و ایرانی فراهم می شود.
وی گفت: محورهای مورد بحث در این سمینار شامل جنین شناسی، فیزیولوژی، ایمنولوژی باروری، روش های پیشرفته درمان ناباروری و در بخش فناوری سلول های بنیادی، موضوعات مورد بحث در خصوص پیام رسانی سلول های بنیادی، تمایز كنترل شده سلول های بنیادی جنینی و اخلاق پزشكی در تحقیقات سلول های بنیادی است.
بهاروند تصریح كرد: در زمینه ارایه دستاوردهای علمی محققان و متخصصان ایرانی، 15 سخنران ایرانی در این كنگره شركت خواهند داشت.
* جشنواره بین المللی رویان برگزار می شود
هشتمین جشنواره بین المللی تحقیقاتی رویان با حضور استادان برجسته جهان 14 تا 16 شهریور برگزار می شود.
دكتر گورابی رئیس جشنواره در كنفرانس خبری كه امروز صبح دهم شهریور در پژوهشكده رویان برگزار شد، افزود: میزان مشاركت كشورها در ارسال طرح ها از 35 كشور در سال گذشته به 49 كشور از جمله ایران رسیده كه معیار خوبی برای بین المللی بودن این جشنواره است.
وی گفت: 145 نفر از 23 كشور جهان برای داوری جشنواره بین المللی باروری و ناباروری رویان شركت خواهند داشت و از سه نفر شركت كننده ایرانی نیز به عنوان بهترین پژوهش های برگزیده ایرانی قدردانی می شود.
گورابی تصریح كرد: 248 طرح تحقیقاتی برای شركت در این جشنواره ارسال شده است كه یك طرح ایرانی توانست رتبه چهارم و طرح دیگر رتبه نهم از كل طرح های رسیده را به خود اختصاص دهد.
***پرستاری و مامایی در ناباروری
دومین سمپوزیوم پرستاری و مامایی در ناباروری همزمان با كنگره بین المللی باروری و ناباروری در سالن همایش های رازی برگزار می شود.
در كنفرانس خبری كه صبح امروز دهم شهریور در پژوهشكده رویان با حضور دكتر گورابی و دكتر بهاروند برگزار شد به برگزاری دومین سمپوزیوم پرستاری و مامایی در ناباروری به زبان فارسی اشاره شد.
بنابراین گزارش،‌ این سمپوزیوم با هدف ارتقاء سطح علمی و آشنایی پرستاران و ماماها با ناباروری و اصول درمانی آن و در خصوص محورهای مشكلات روحی و روانی بیماران نابارور، جدیدترین روش های پیشرفته تشخیص و درمان ناباروری، مراقبت های ویژه پرستاری و مامایی در بیماران نابارور و بررسی معضلات اجتماعی، درمانی این بیماران برگزار می شود.
در این سمپوزیوم كتابی با نام پرستاری و مامایی در ناباروری كه مطالب آن در پژوهشكده رویان انجام گرفته و حاوی خلاصه مقالات ارائه شده در سمپوزیوم است به شركت كنندگان ارائه می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha