دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۲
کد خبر: 67044

متأسفانه هنوز هم بعد از جابه‌جایی مدیران در رأس وزارت بهداشت، شاهد مشکلات اعتباری در حوزه سلامت به ‌ویژه طرح پزشک خانواده هستیم.

سلامت نیوز : عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، آینده طرح پزشک خانواده در کشور را مبهم خواند و گفت: تنها در حدود 20 درصد از جمعیت کشور در مرحله اجرایی این طرح قرار گرفته‌اند.

دکتر عابد فتاحی در گفتگو با مهر اظهارداشت: بر اساس قانون اجرای طرح پزشک خانواده جزو ساختار عدالت محور نظام سلامت بوده اما اجرای این طرح نیازمند ایجاد زیرساختهای مناسب است.

وی درباره فواید اجرای کامل طرح پزشک خانواده٬ توضیح داد: با اجرای این طرح٬ خدمات درمانی کشور مدیریت می‌شود و مراجعات مستقیم مردم به پزشکان متخصص و فوق تخصص تنها با ارجاع پزشک خانواده میسر خواهد بود به همین علت با محدود شدن مراجعات مردم به متخصصان جلوی هزینه‌های بی‌مورد نیز گرفته می‌شود.
 
این نماینده مجلس با اعلام اینکه براساس آمارها تنها حدود 20 درصد از جمعیت کشور در مرحله اجرایی طرح پزشک خانواده قرار گرفته‌اند، گفت:‌ به طور حتم پیگیری و اجرای سراسری این طرح از سوی وزارت بهداشت، نیازمند برنامه‌ریزی مناسب، مدون و اختصاص اعتبار از سوی مسئولان است.
 
فتاحی با بیان این مطلب که اجرای طرح پزشک خانواده برای سالهای آینده سخت و دور از انتظار است، گفت:‌ متأسفانه هنوز هم بعد از جابه‌جایی مدیران در رأس وزارت بهداشت، شاهد مشکلات اعتباری در حوزه سلامت به ‌ویژه طرح پزشک خانواده هستیم.
 
وی با تأکید بر اینکه اجرای طرح پزشک خانواده با آینده‌ای مبهم روبرو است، افزود: بطور حتم توقف یکباره این طرح به نظام سلامت و حوزه بهداشت و درمان کشور و به تبع آن بیماران ضربه می‌زند.
 
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اعلام اینکه اختصاص ندادن اعتبار 6 هزار میلیاردی بخش سلامت از سوی دولت آینده خطرناکی را برای حوزه درمان کشور رقم می‌زند، یاد‌آور شد:‌ یکی از این مشکلات ابهام در اجرای طرح پزشک خانواده بوده از این‌رو اجرای این طرح در کشور تنها به اختصاص اعتبارات مورد نظر وابسته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha