دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۹
کد خبر: 67049
سلامت نیوز : تیمی به سرپرستی «لیسی هبرت» از مرکز پزشکی دانشگاه «راش» شیکاگو در پی تحقیقات خود به این نتیجه رسیده است که در سال ۲۰۵۰ شمار مبتلایان به بیماری آلزایمر در آمریکا سه برابر شمار کنونی خواهد شد. شمار مبتلایان به آلزایمر در سال ۲۰۵۰ از ۴ میلیون و 700 هزار نفر در سال ۲۰۱۰ به ۱۳ میلیون و 800 هزار نفر خواهد رسید. هفت میلیون نفر از مبتلایان در سال ۲۰۵۰ حداقل حدود ۸۵ سال خواهند داشت. آلزایمر شایع‌ترین نوع دمانس و فراموشی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تهران امروز ؛ مبتلایان به این بیماری اغلب بالای ۶۵ سال دارند. آنها به‌تدریج حافظه کوتاه‌مدت خود را از دست می‌دهند و آدرس‌ها و اسامی را فراموش می‌كنند. شخصیت این افراد به مرور تغییر می‌كند تا جایی که بدون کمک، قادر به ادامه زندگی نخواهند بود و سرانجام هم براثر پیامدهای بیماری جان خود را از دست خواهند داد. کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند که در آلمان نیز شمار مبتلایان به آلزایمر رو به افزایش خواهد بود. تازه‌ترین اطلاعات منتشر شده از سوی انجمن آلزایمر آلمان حاکی از آن است که شمار مبتلایان به دمانس و فراموشی تا سال ۲۰۵۰ دو برابر خواهد شد، یعنی از یک‌میلیون و 400 صدهزار نفر فعلی به حدود ۳ میلیون نفر خواهد رسید. حدود دو‌سوم مبتلایان به فراموشی نیز آلزایمر خواهند داشت.

سازمان بهداشت جهانی در سال گذشته هشدار داد که تعداد موارد ابتلا به دمانس در سراسر جهان تا سال ۲۰۵۰ بالغ بر حدود ۱۱۵ میلیون نفر خواهد شد. «جنیفر وئوو»از نویسندگان بررسی مطالعاتی دانشگاه «راش» می‌گوید: «اساس تحقیقات ما تازه‌ترین آمار است، اما نتایج ما با پیش‌بینی‌های انجام شده در چند سال یا ده‌ها سال پیش مطابقت دارد.» وی می‌افزاید: «همه شواهد حاکی از آن است که در آینده شمار مبتلایان به آلزایمر به شدت افزایش خواهد یافت. این باید ما را مجبور کند که خود را از پیش آماده کنیم.» بیماری آلزایمر هنوز هم از بیماری‌های لاعلاج محسوب می‌شود. مشکل این است که تاکنون درمان قطعی این بیماری یافت نشده است. داروهایی که برای آلزایمر تجویز می‌شود می‌تواند تنها سیر بیماری را کند کرده و موقتا بر علائمی مانند توهم و فراموشی تاثیر بگذارد اما تا به حال درمانی یافت نشده که سیر بیماری را متوقف کند.

اگر در درمان این بیماری تحول ایجاد نشود نمی‌توان با گسترش آن مقابله کرد. عاملی دیگر که این بیماری را مشهودتر از پیش کرده این است که شمار سالمندان در جوامع افزایش یافته است. وئوو می‌گوید: «بررسی‌های ما توجه‌ها را معطوف این نکته می‌كند که باید هرچه سریع‌تر با این اپیدمی از طریق پژوهش‌ها، درمان و پیشگیری مقابله کنیم.» «جنیفر وئوو» و همکارانش بررسی‌های خود را روی ۱۰هزار و ۸۰۲ نفر در طول حدود ۲۰ سال انجام داده‌اند. شرکت‌كنندگان در این بررسی مطالعاتی حداقل ۶۵ سال داشته و هر سه سال برای پی بردن به دمانس مورد معاینه قرار می‌گرفتند. محققان یادشده برای ارزیابی احتمال ابتلا به آلزایمر آمار مرگ و میر و همچنین آمارهای مربوط به جمعیت آمریکا را نیز در نظر گرفتند. سازمان بهداشت جهانی (WHO) هزینه پرستاری و مراقبت از بیماران مبتلا به دمانس را در حال حاضر ۴۶۰ میلیارد یورو در سال برآورد کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha