دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۱
کد خبر: 67062
سلامت نیوز : وزیر صنعت، معدن و تجارت از توزیع 280 هزارتن کالای اساسی و میوه برای روزهای پایانی سال خبرداد.مهدی غضنفری وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: از آنجا که اولویت اول کاری وزارت خانه‌ها، توجه به مباحث تخصصی آنهاست، به همین دلیل این وزارت خانه به عنوان دستگاهی تخصصی توجه به تولید و معیشت مردم را سرلوحه فعالیت خود قرار داده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از حمایت ؛ غضنفری عنوان کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت با تاسی به منویات مقام معظم رهبری و تابعیت از ایشان، پیوسته بر حفظ وحدت و انسجام ملی در همه شرایط تاکید دارد و توجه به مباحث اقتصادی را همچنان اولویت اصلی خود می‌داند.

اضافه شدن 4 میلیون تن به ظرفیت فولاد کشور
وی همچنین با اشاره به جلسه اخیر با معاون اول رییس جمهوری که با هدف جان بخشی به طرح‌های فولادی برگزار شده، گفت: تصمیمات این جلسه نوید بخش طرح‌های فولادی با بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی است و منجر به افزایش 4 میلیون تن ظرفیت تولید فولاد کشور خواهد شد.غضنفری که ازاین تصمیم به عنوان احیاء و بازتنفس طرح‌های فولادی یاد کرد، ادامه داد: طبق نتایج این جلسه امیدواریم تا اوایل خرداد ماه سال آینده شاهد بهره‌برداری از چند طرح فولادی باشیم.

توزیع 20 هزارتن مرغ با قیمت هر کیلوگرم 5100 تومان
وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه توزیع گسترده مرغ در روزهای اخیر آغاز شده، گفت : درحال حاضر 20 هزارتن مرغ در سطح عرضه به قیمت هر کیلوگرم 5100 تومان برای مصرف کننده در شبکه سراسری درحال توزیع است.

عرضه 280 هزارتن کالای اساسی و میوه
همچنین همزمان با نزدیک شدن به ماه پایانی سال و در آستانه سال نو وزیر صنعت، معدن و تجارت ازبرنامه ریزی گسترده برای توزیع بیش از 280 هزارتن کالای اساسی و میوه شب عید از محل ذخایر خبرداد.

غضنفری با بیان اینکه این اقلام با قیمت مناسب در 31 استان کشور عرضه می شود، گفت : با توجه به وجود ذخایر فراوان بخش هایی از آنها برای ماه های بعدی سال آینده باقی خواهد ماند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در مورد 180 هزارتن کالای اساسی پرمصرف و مورد نیاز مردم برای شب عید توضیح داد : دراین ایام 70 هزار تن مرغ، 30 هزارتن گوشت قرمز، 30 هزار تن برنج، 20 هزارتن روغن، 30 هزارتن شکر ازطریق نمایشگاه های بهاره (عرضه مستقیم کالا)، فروشگاه های زنجیره ای و مراکز فروش تا 25 اسفند ماه توزیع می شود.وی ادامه داد : 100 هزارتن میوه ایام عید نیز شامل 60 هزار تن پرتقال و 40 هزارتن سیب است که تماما از محل تولید داخلی تامین شده است.

فروش فوق العاده توسط 6 هزار واحد صنفی
وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه امسال بیش از سال های گذشته از توان بخش خصوصی به ویژه اصناف در تنظیم بازار شب عید استفاده می شود، گفت : با کمک اصناف و اتحادیه‌های مرتبط اقلام مورد نیاز مردم عرضه خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha