سلامت نیوز : این محققان در شهری در فیلادلفیا با انجام بررسی‌هایی متوجه شده‌اند که میزان کودکان زیر 5 سال مبتلا به دیابت نوع 1 در سال 2004 نسبت به سال 1985 با 70 درصد افزایش مواجه بوده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ به طور کلی میزان ابتلا به دیابت نوع 1 در کودکان کمتر از 14 سال با افزایشی تقریبا 30 درصدی در همین زمان روبرو شده است.

محققان دانشکده پرستاری پنسیلوانیا در فیلادلفیا اعلام کرده‌اند علت هرچه که باشد مشخص است که کودکان هر چه سنشان کمتر باشد آسیب پذیرترند.

در دیابت نوع 1 بدن انسولین کافی تولید نمی‌کند و بیماران برای بقا نیازمند تزریق انسولین هستند. معمولا دیابت نوع 1 نسبت به نوع 2 در سنین پایین‌تری ایجاد می‌شود که رایج تر هم بوده و ممکن است نیاز به انسولین درمانی داشته یا نداشته باشد.

دیابت نوع 2 معمولا ناشی از چاقی یا سبک زندگی راکد و بدون فعالیت است در حالیکه در دیابت نوع 1 یک عامل محیطی باعث می‌شود سیستم ایمنی بدن به اشتباه به سلول‌های تولید کننده انسولین حمله  و در نهایت آن‌ها را از بین ببرد.

بر اساس آمار مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا در صورت تداوم همین روند تا سال 2050 میزان ابتلا به دیابت نوع 1 تا 23 درصد افزایش خواهد یافت.

البته آمریکا تنها کشوری نیست که با این افزایش در دیابت نوع 1 روبرو شده و کشورهای اروپایی، کانادا، استرالیا نیز با افزایش این بیماری در کودکان روبرو هستند.

پزشکان اعلام کرده‌اند که عامل این جهش ناگهانی هنوز نامشخص است و شاید یک علت محتمل عوامل محیطی باشد.

این تحقیقات از سال 1985 آغاز شده بود و از 322998 کودک 14 سال به پایین که بین سال های 2000 تا 2004 در این شهر زندگی می‌کرده‌اند مشخص شد که 277 کودک به تازگی به دیابت نوع 1 دچار شده‌اند.

این آمار به طور کلی نسبت به سال 1985 با 29 درصد افزایش روبرو بوده است اما وقتی که داده‌های طبقه بندی شدند نشان داد که این افزایش برای گروه سنی بین 1 تا 4 سال برابر 70 درصد بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha