سلامت نیوز : عباسعلی ناصحی در گفت‌وگو با فارس افزود: دانشجویان در فصل امتحانات متأسفانه به مصرف داروی خطرناک ریتالین مبادرت می‌کنند بدون اینکه از عوارض آن باخبر باشند.

وی ادامه داد: داروی ریتالین برای درمان بیماری اختلالات روانی که با حملات غیرقابل کنترل خواب در بزرگسالان و اختلالات بیش‌فعالی کم‌توجهی در کودکان دیده می‌شود که با تحرک بیش از اندازه و کمبود تمرکز در یادگیری همراه است.

مدیرکل سلامت روان وزارت بهداشت گفت: تجویز این دارو برای این دسته از اختلالات روانی باید انجام شود در حالی که متأسفانه در موارد دیگری شاهد سوء مصرف این دارو هستیم.

ناصحی اظهار کرد: علت مصرف این دارو به دلیل ایجاد بی‌خوابی در افراد است و دانشجویان به همین دلیل به مصرف آن اقدام می‌کنند چرا که معتقدند خواب آنها را به هنگام شب‌بیداری در ایام امتحانات کم می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه افراد نباید بدون تجویز پزشک، داروی ریتالین مصرف کنند گفت: اختلالات در خواب، کاهش اشتها، سردرد، تعریق، عصبی شدن، لرزش دست،افزایش ضربان قلب،افزایش دمای بدن و دل‌درد از عوارض مصرف ریتالین است.

مدیرکل سلامت روان وزارت بهداشت تصریح کرد: همچنین در صورت مصرف دوز بالای این دارو عوارض خطرناکی همچون اختلال در هوشیاری،تشنج، سکته قلبی و مغزی مصرف‌کنندگان را تهدید می‌کند.

ناصحی گفت: عوارض روانی شدید مانند توهم و هذیان‌گویی در این افراد بسیار دیده می‌شود و در صورت مسمومیت با این دارو،احتمال مرگ نیز وجود دارد.

وی افزود: احتمال مصرف دانشجویان پزشکی به دلیل آشنایی با اثرات این دارو وجود دارد و ممکن است این افراد به مصرف ریتالین اقدام کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha