سلامت نیوز :  پزشکان در یک مطالعه جدید به اطلاعات مهم و متفاوتی دست یافته‌اند که نشان می‌دهد عنصر روی (Zinc) چگونه به سیستم ایمنی بدن برای مقابله با عفونت‌ها کمک می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ این مطالعه نشان می‌دهد عنصر «روی» مانع می‌شود که فعالیت سیستم ایمنی بدن از کنترل خارج شود، فرآیندی که در افراد مبتلا به عفونت و چرک در بدنشان اتفاق می‌افتد.

این پزشکان می‌گویند: یافته جدید همچنین می‌تواند توجیه کند که چرا مصرف مکمل‌های روی در آغاز سرماخوردگی از شدت یافتن این بیماری، جلوگیری می‌کند.

به علاوه تصور می‌شود که این یافته در مورد سایر بیماری‌ها نیز کاربرد داشته باشد. هر چند در مطالعات پیشین بر اهمیت این عنصر برای سیستم ایمنی بدن و بسیاری از نقش‌های پیچیده‌ای که این ماده معدنی در بدن ایفا می‌کند، تاکید شده اما تاکنون جزئیاتی درباره چگونگی عملکرد روی برای مقابله با عفونت‌ها ارائه نشده بود. این بار پزشکان دانشگاه اوهایو در آزمایشات خود نشان داده‌اند که کمبود روی می‌تواند منجر به بروز التهاب شدید شود.

این متخصصان با انجام آزمایشات بیشتر دریافتند که نوعی پروتئین موسوم به NF-KB عنصر روی را ترغیب می‌کند که وارد سلول‌های سیستم ایمنی بدن شود و در نتیجه این سلول‌ها سریعتر در برابر عفونت‌ها واکنش نشان می‌دهند. متخصصان درصددند که در آزمایشات بعدی کاربردهای بیشتر این عنصر را شناسایی کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha