سلامت نیوز : دبیرعلمی نوزدهمین سمینارسالیانه چشم پزشکی بیمارستان فارابی از برگزاری این سمینار در روزهای چهارم، پنجم و ششم اردیبهشت ماه سال جاری در محل هتل المپیک تهران خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر محمد ریاضی اصفهانی هدف از برگزاری این سمینار را کمک به افزایش آگاهی متخصصان ازعلوم روزعرصه چشم پزشکی دانست و گفت: تمرکز موضوعی سمینار پیش رو "بیماری‌های شبکیه" است.

وی افزود: با توجه به تغییراتی که دائما در علوم پزشکی و همچنین چشم پزشکی در دنیا شاهد هستیم، باید به طور مرتب دوره‌های آموزشی را برگزار کنیم تا اخبار، اطلاعات و دستاوردهای جدید ارائه شده را با پزشکان در میان بگذاریم.

این فوق تخصص شبکیه با بیان اینکه این سمینار در پی آن است تا یک بازآموزی برای افرادی که مدت طولانی از فارغ‌التحصیلی‌شان گذشته است انجام دهد، گفت: در واقع به دنبال بروز رسانی اطلاعات شرکت کنندگان هستیم تا تغییرات احتمالی آموخته‌های قبلی با محتوای جدید به اطلاعشان رسانده شود.

دبیر علمی نوزدهمین سمینار سالیانه چشم پزشکی بیمارستان فارابی در ادامه بر ضرورت حفظ یکپارچگی جامعه چشم پزشکی نیز تاکید کرد.

ریاضی ضمن اشاره به این مهم که شرکت در سمینار امتیاز بازآموزی هم در بر خواهد داشت، گفت: تمام متخصصان چشم پزشک می توانند از سمینار استفاده کنند. جمعیت هدف ما چشم پزشکان هستند، اما سایر رشته‌های مرتبط با علوم بینایی از جمله اپتومتریست‌ها و حتی پزشکان عمومی هم می‌توانند از برخی مباحث مطرح شده در سمینار بهره ببرند.

دبیر علمی نوزدهمین سمینار سالیانه چشم پزشکی بیمارستان فارابی خاطرنشان کرد: جراحی زنده درسمینار نداریم اما برخی سمپوزیوم‌ها و کارگاهها از طریق نوار ویدئویی به نمایش در می‌آیند که از اعمال جراحی‌ تهیه شده است و در نهایت به این وسیله روش‌های جراحی که مطابق آخرین متدها انجام شده اند در معرض نظر قرار می‌گیرند.

ریاضی گفت: مقاله پژوهشی در این دوره ارائه نمی‌شود، بلکه مطالب علمی توسط سخنران‌های برجسته و صاحب نظر ارائه خواهد شد.

دبیر علمی نوزدهمین سمینار سالیانه چشم پزشکی بیمارستان فارابی افزود: تاکنون حدود 400 نفر به منظور حضور در سمینار ثبت نام کرده‌اند، اما با توجه به استقبال افراد از سمینارهای سال گذشته برآورد می‌شود حدود 800 تا 1000نفر در سمینار آتی شرکت کنند.

ریاضی در پایان ضمن بیان اینکه نوزدهمین سمینار سالیانه چشم پزشکی بیمارستان فارابی چهارم تا ششم اردیبهشت ماه سال 92 برگزار می‌شود، مکان برگزاری را هتل المپیک تهران اعلام کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha