سلامت نیوز : سرپرست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: روابط عمومی وزارت بهداشت با توجه به ظرفیت بسیار خوب رسانه‌ها و وظیفه خطیر اطلاع رسانی خود، همکاری با رسانه‌ها را برای ارتقای فرهنگ سلامت مردم سرلوحه وظایفش قرار دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر محمدحسن طریقت منفرد در مراسم معارفه وحید رحمتی رودسری سرپرست جدید مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت ضمن بیان این مطلب گفت: رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی تاکنون چند بار از بنده درخواست کرده‌اند وزارت بهداشت در خصوص اطلاع رسانی حوزه سلامت همکاری‌اش را افزایش دهد که این فرصت خوبی است برای ارتقای سلامت مردم و فرهنگسازی سلامت در جامعه که روابط عمومی باید آن را سرلوحه وظایف خود قرار دهد.

وی افزود: برخی فعالیت‌های تجاری غیرمفید در عرصه سلامت صورت می گیرد که با توجه به اعلام آمادگی رسانه ملی می‌توان با فرهنگ سازی لازم تبعات آنها را خنثی کرد.

وی ادامه داد: طبق قانون، برنامه‌هایی به عهده وزارت بهداشت است که حساسیت‌زاست و نیاز به فرهنگسازی دارد، از جمله آنچه در حکم رییس جمهور در خصوص اجرای برنامه پزشک خانواده برای اینجانب درج و تاکید شده که بهتر است فرهنگسازی مناسب انجام شود.

دکتر طریقت در ادامه گفت: باید برنامه پزشک خانواده را طوری اجرا و تبلیغ کنیم که این برنامه به مطالبه جدی مردمی تبدیل شود. مردم آن را کامل بشناسند و بخواهند که هرچه زودتر اجرایی شود.

سرپرست وزارت بهداشت افزود: پیام‌های بهداشتی را در قالب برنامه‌های کوتاه نمایشی، سریال‌ها و برنامه‌های ویژه صدا و سیما مثل ایام نوروز می‌توانیم به خوبی فرهنگسازی کنیم. در این رابطه لازم است از ظرفیت‌های خبرگزاری‌ها، مطبوعات و سایر حوزه‌های خبری و رسانه‌ای نیز استفاده حداکثری بشود.

وی به مزایای برنامه پزشک خانواده اشاره کرد و اظهار داشت: این برنامه دارای مزیت‌های مهم بسیاری است که می توان با تولید برنامه‌های هوشمندانه از جمله برنامه‌های نمایشی و سایر روش‌های رسانه‌ای، آنها را به مردم شناساند، چرا که هم اکنون صدماتی که جامعه از برخی تولیدات نامطلوب غذایی می خورد کمتر از بیماری‌های قلبی عروقی و سرطان‌ها نیست. به عنوان مثال مضرات برخی کودهای شیمیایی و مواد افزودنی باید مورد توجه قرار گیرد.

سرپرست وزارت بهداشت در پایان سخنانش با تاکید بر وظایفی که به مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت ابلاغ شده، برای همکاران این حوزه در انجام مسئولت هایشان آرزوی توفیق کرده و از آنان خواست با همکاری و تلاش بیشتر، ماموریت‌های جدید را تقویت کرده و توسعه بخشند.

همچنین وحید رحمتی رودسری سرپرست مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی در مراسم معارفه خود که در دفتر وزارتی برگزار شد، اظهار داشت: خوشبختانه سابقه همکاری طولانی با حوزه سلامت را داشته و دارم. در سال 80 وارد شواری سیاستگذاری سلامت صدا و سیما شده و مسئولیت اجرایی آن را به عهده گرفتم.

وی افزود: خدا را شکر می کنم با مشورت دوستان، حوزه سلامت را برای خدمت انتخاب کردم و این انتخاب را یک انتخاب اصلح و برتر می دانم که البته باید بگویم وجود کارکنان مجرب، کوشا و با سابقه بسیار ارزشمند در روابط عمومی وزارت بهداشت در انتخاب من تاثیر بسزایی داشت.

وی ادامه داد: از اعتماد دکتر طریقت سپاسگزاری می کنم و همچنین از سایر مسئولان وزارت بهداشت نیز که در این انتخاب این مسیر درست مرا راهنمایی کردند قدردانی می کنم.

سرپرست مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی گفت: خوشبختانه با مساعدت رییس شورای اطلاع رسانی دولت و همچنین تلاش مجدانه دکتر طریقت، مدیریت روابط عمومی وزارت بهداشت به مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی ارتقا یافته است و این اتفاق در ارتقا و پیشبرد کارها بسیار موثر خواهد بود.

وی با اشاره به تاثیر شگرف تصویر بر باور عمومی مردم، زبان موثر هنر و رسانه را مورد تاکید قرار داد و گفت: بهره گیری از ظرفیت تمامی رسانه ها به ویژه رسانه ملی در ارتقای سطح دانش سلامت مردم از طرق مختلف بخش مهمی از برنامه های آینده مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت خواهد بود.

وی فعالیت خوب و موثر پایگاه خبری و اطلاع رسانی وب­دا را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: پایگاه خبری وب­دا با تلاش های خوب دکتر حسینی فعالی‌ های خوبی ارائه کرده است که البته لازم است تقویت و توسعه یابد.

سرپرست مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی در پایان سخنانش ضمن تقدیر از تلاش های دکتر حسینی مدیر سابق روابط عمومی وزارت بهداشت اظهار داشت: تقویت نیروی انسانی و تجهیزات موجود، همکاری و تعامل هر چه بیشتر با رسانه ها و بهره برداری از ظرفیت های خوب ایجاد شده در رسانه ملی بخش دیگری از مهم ترین برنامه های خود اعلام کرد.

گفتنی است، در این جلسه که با حضور دکتر طریقت منفرد سرپرست وزارت بهداشت برگزار شد دکتر امامی رضوی معاون درمان، دکتر محسن پور معاون امور مجلس و سرپرست دفتر وزارتی، دکتر نیکنام قائم مقام وزیر در امور بین الملل، دکتر فیروزفر مشاور وزیر، دکتر منشدی معاون سازمان انتقال خون، دکتر شریعتی رییس مرکز حراست و مسئولان روابط عمومی معاونت های بهداشتی و آموزشی و کارشناسان و کارکنان روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز حضور داشتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha