ما از دولت خواستیم که این طرح را کار‌شناسی کند اما دولت می‌خواست که کار را فوری و با عجله اجرا کند و نتیجه طرح کار‌شناسی نشده این شد امروز می‌بینیم.

اجرای طرح پزشک خانواده از ابتدا اشتباه بود
سلامت نیوز : عضو کمیسیون مجلس شورای اسلامی گفت: طرح پزشک خانواده به دلیل نبود منابع بودجه متوقف شده است و اجرای این طرح از ابتدا اشتباه بود.

محمد حسین قربانی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفتگو با ایلنا اظهار داشت: دولت با همه فشاری که برای اجرای طرح پزشک خانواده وارد کرد؛ نتوانست آن را اجرا کند و امروز هم با مشکل مواجه شده است و با توجه به اینکه دولت اعلام کرده بود که این طرح را در ۶ دقیقه اجرا می‌کند متاسفانه به دلیل نبود منابع بودجه‌ای متوقف شد.

وی گفت: با اینکه دولت اصرار بر اجرای طرح دارد در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تا کنون تنها ۱۸نفر قرارداد بسته‌اند و به طور کامل اجرای آن در تهران متوقف شده است.

وی ادامه داد: ما از دولت خواستیم که این طرح را کار‌شناسی کند اما دولت می‌خواست که کار را فوری و با عجله اجرا کند و نتیجه طرح کار‌شناسی نشده این شد که امروز می‌بینیم.

قربانی تاکید کرد: امروز با تغییر در وزارتخانه‌‌ همان حرف‌های سابق تکرار می‌شود و بر‌‌ همان برنامه ریزی‌های نادرست اصرار می‌شود و معتقدم اجرای این طرح از ابتدا اشتباه بود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وقتی دولت در تخصیص بودجه پایبند قانون نیست و وقتی بودجه سلامت پرداخت نمی‌شود و دولتی که ریالی از ۶هزار میلیارد تومان سهم وزارت بهداشت را از محل هدفمندی یارانه‌ها پرداخت نمی‌کند چگونه می‌تواند چنین طرحی را اجرا کند.

وی گفت: در شرایطی قرار داریم که در بسیاری از موارد مربوط به حوزه سلامت سروسامانی نداریم، حتی شورای عالی سلامت که متولی آن وزارت بهداشت است تشکیل نمی‌شود. وقتی چنین وضعیتی را در حوزه سلامت شاهدیم چگونه دولت بدون منابع می‌خواهد پزشک خانواده را اجرا کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha