سه‌شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۷
کد خبر: 67130
سلامت نیوز :  3‌زن، 3 مشکل متفاوت: یکی چشم‌هایش بیش از اندازه پف دارد، یکی دچار کبودی‌های زیر چشم است و دیگری پلک‌هایش بیش از اندازه افتاده‌ است. انم دریک راتلج یکی از معروف‌ترین آرایشگرها که بیشتر تخصص‌اش در حوزه گریم است و در برنامه‌های تلویزیونی گریم‌های خود اپرا را برعهده دارد. در اینجا از زبان او به شما نشان می‌دهیم چگونه می‌توان این ایرادها را با مواد گریم پوشاند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از برترین ها ؛ کمبود خواب، کم‌آ‌بی و حتی برخی از آلرژی‌ها می‌توانند باعث شوند که از رگ‌های ضعیف خونی زیر چشم کمی مایع تراوش شده و ورم‌هایی ایجاد شود. وقتی سن بالا می‌رود، بافت‌های پوستی ضعیف‌تر می‌شوند كه این  می‌تواند منجر به برجستگی‌های کوچک چربی زیر چشم ‌شود.

چیزهایی که نیاز دارید

یک کانسیلر مایع  با رنگ روشن: با چنین کانسیلری می‌توانید کاری کنید که فرورفتگی‌ها و برآمدگی‌های زیر چشم کمتر جلب توجه کنند و در نتیجه پف‌های زیر چشم کمتر دیده‌ شوند. رنگ این کانسیلر حتما باید 2 درجه از رنگ طبیعی پوست خودتان روشن‌تر باشد.

یک سایه قهوه‌ای نرم: هرقدر رنگ سایه مات‌تر باشد بهتر است، چون رنگ‌های مات خطوط ریز تا حد زیادی می‌پوشانند.

ریمل حجم‌دهنده: وقتی مژه‌ها حسابی حجم پیدا کنند، جلب توجه می‌کنند و درنتیجه نمی‌گذارند ورم‌های زیر چشم خیلی به‌نظر بیایند.

با مداد قهوه‌ای یا برنز بکشید: سایه پررنگ روی خط مژه بالا و پایین کاری می‌کند که چشم‌ها زیبایی خود را بیشتر نشان دهند و درنتیجه آنقدر چشم‌ها جلوه کنند که دیگر ورم‌های زیر چشم به‌نظر نیایند.

1.باید تیره شود: این قسمت ابرو را با ضربات نرم مداد كمی پر کنید، چون وقتی ابرو حالت خوبی داشته ‌باشد دیگر پف چشم خیلی جلب توجه نمی‌کند.

2. کانسیلر روشن کننده بزنید: با اسفنجی مناسب کانسیلر را دقیقا زیر پف‌ها بزنید و بعد به سمت بینی محو کنید، حواستان باشد که نباید کانسیلر را به سمت بالا ببرید.

3. سایه قهوه‌ای بزنید: باید روی پلک را کامل با سایه قهوه‌ای بپوشانید، یعنی از خط مژه‌های بالا تا فرورفتگی بالای چشم، این تیرگی تا حد زیادی ایرادهای پلک را می‌پوشاند و کاری می‌کند که پف‌های زیر چشم کمتر به‌نظر برسند.

4. باید تیره شود: این قسمت ابرو را با ضربات نرم مداد كمی پر کنید، چون وقتی ابرو حالت خوبی داشته ‌باشد دیگر پف چشم خیلی جلب توجه نمی‌کند.

5. کمی مژه مصنوعی: اگر می‌خواهید سنگ‌تمام بگذارید در این قسمت مژه مصنوعی استفاده کنید و بعد برای اینکه همه مژه‌ها یکدست شوند تمام مژه‌ها را دو دور ریمل بزنید

کبودی‌های زیر چشم را بپوشانید

بسیاری از ما گرفتار کبودی‌ها و تیرگی‌های زیر چشم هستیم، چراکه این سیاهی‌ها می‌توانند بر اثر علت‌های متعددی ایجاد شوند مثلا تابش آفتاب می‌تواند رنگدانه‌هایی را در این منطقه ایجاد کند، وراثت هم می‌تواند موثر باشد.

چیزهایی که نیاز دارید

یک کانسیلر کرمی شکل: اگر می‌خواهید سایه‌ای با تن رنگ آبی انتخاب کنید،‌ باید کانسیلر شما پایه‌ رنگ زرد داشته باشد. اگر رنگ پوست‌تان کمی تیره و سبزه است از کانسیلر هلویی رنگ استفاده کنید. همچنین کانسیلر باید کرمی و نسبتا غلیظ باشد تا به‌خوبی روی پوست پخش شود و خطوط ریز این قسمت را بپوشاند.

یک پودر مات: پودری که تقریبا همرنگ پوست خودتان باشد نه‌تنها باعث پایداری بیشتر کانسیلر می‌شود بلكه مانع براقی این قسمت هم می‌شود.

مداد چشم قهوه‌ای تیره: به دنبال مدادی ضدآب باشید که به راحتی نریزد و بیشتر تیرگی داشته‌ باشد.

کانسیلر کرمی بزنید: با اسفنج کانسیلر فقط روی قسمت‌های تیره را بپوشانید، گوشه‌های داخلی را فراموش نکنید جایی که معمولا بیشتر از هر جای دیگری تیرگی و کبودی دارد.

با این ترفندها، 20 سال جوان می شوید!
 
کانسیلر کرمی بزنید: با اسفنج کانسیلر فقط روی قسمت‌های تیره را بپوشانید، گوشه‌های داخلی را فراموش نکنید جایی که معمولا بیشتر از هر جای دیگری تیرگی و کبودی دارد.

1.   با اسفنج کانسیلر روی قسمت‌های تیره را بپوشانید، گوشه‌های داخلی را جایی که معمولا بیشتر از هر جای دیگری تیرگی و کبودی دارد.

2.  پودر برای این قسمت است: همان پودر ماتی را که انتخاب کرده‌ بودید را روی این قسمت بزنید، اگر اسفنج‌تان کمی مرطوب باشد، بهتر جذب می‌شود.

3. سایه قهوه‌ای برای این منطقه است: فرورفتگی پلک را سایه قهوه‌ای تیره بزنید تا باعث شود چشم‌ها بازتر به نظر برسند.

4. نوبت مداد چشم است: توصیه می‌کنیم داخل چشم را کاملا تیره کنید، این کار جلوه چشم‌ها را بیشتر می‌کند و درنتیجه تیرگی‌ها کمتر جلب توجه می‌کنند.

5. کناره چشم خط بکشید با همان مدادی که داخل چشم‌هایتان را کشیده ‌بودید. کناره‌های چشم و روی خط مژ‌ه‌ها را هم تیره کنید.

6. کمی رنگ دهید: با یک مداد آبی نرم روی خط قهوه‌ای که کشیده‌ بودید خطی دیگر بکشید، بیشتر روی دوسوم خارجی خط مژه‌ها تمرکز کنید، رنگ آبی کاری می‌کند که سفیدی چشم درخشان‌تر به‌نظر برسد.

7. دو ردیف ریمل بزنید: با یک ریمل ضدآب دو بار مژه‌ها را بپوشانید تا بتوانید کمی حلقه‌های سیاه محو شود.

با پلک‌های افتاده چه کنید

با افزایش سن، چشم‌ها کم‌کم حالت خود را از دست می‌دهند و پلک‌ها شل می‌شوند و حالت افتاده پیدا می‌کنند، این اتفاق می‌تواند ناشی از تابش آفتاب، آلودگی یا... باشد.علت‌هایی که هر کدام باعث می‌شوند کلاژن سازی پوست کاهش یابد و درنتیجه پوست ظریف این قسمت بیش از هرجای دیگری حالت افتاده پیدا کند.

چیزهایی که نیاز دارید

مداد قهوه‌ای: باید با مداد کاری کنید که ابروها حالت خوبی پیدا کنند، بنابراین کامل ابروها را بکشید، بهتر است مدادی که انتخاب می‌کنید خشک باشد، چون وقتی مداد نرم و چرب باشد احتمال ریختن آن بیشتر می‌شود.

سایه چشم جامد: اگر سایه‌ای با فرمول کرمی استفاده کنید، هم بهتر در سطح پوست پخش می‌شود  و هم پایداری بیشتری روی پلک خواهد داشت.

سایه صدفی رنگ: رنگ‌هایی که پایه نقره‌ای دارند جلوه خوبی به پوست‌های رنگ پریده می‌دهند، رنگ‌های هلویی و طلایی نیز برای پوست‌های سبزه مفید است.

رنگ دهید: با کمی رنگ می‌توانید این افتادگی‌ها را تا حد زیادی بپوشانید، مثلا در این حالت می‌بینید که سایه بنفش با پوشاندن پلک بالا کمی افتادگی‌ها را پوشانده‌ است.

1. با مداد قهوه‌ای نرم ذوزنقه نشان داده شده را رنگ بزنید، این سایه را به سمت بالا محو کنید تا رنگ‌ها در قسمت فرورفتگی پلك محو شوند.

2. مژه‌ها را فر دهید: این کار باعث می‌شود که چشم‌ها بازتر جلوه کنند، با زدن دو ردیف ریمل مشکی  می‌توانید کاری کنید که چشم‌ها بازتر و جوان‌تر به نظر برسند.

3. زیر چشم را فراموش نکنید، با مدادی قهوه‌ای روی خط مژه پلک پایین را پررنگ کنید تا حالت چشم‌ها بیشتر خود را نشان دهند.

4. زیر چشم را فراموش نکنید، با مدادی قهوه‌ای روی خط مژه پلک پایین را پررنگ کنید تا حالت چشم‌ها بیشتر خود را نشان دهند.

5. پودر صدفی: توصیه می‌کنیم با یک اسفنج مرطوب مقداری سایه پودری صدفی‌رنگ را در قسمت داخلی چشم‌ها بکشید تا  با روشن شدن این قسمت کمی از سنگینی پلک کمتر جلوه کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha