سه‌شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۲
کد خبر: 67132

تقریباً ۵۰ درصد مردم دست کم ماهی یک بار ترش می کنند. علت ترش کردن خود را بیابید و با آن مقابله کنید.

وقتی غذا خلاف جاذبه حرکت می کند
سلامت نیوز :  تقریباً ۵۰ درصد مردم دست کم ماهی یک بار ترش می کنند

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خراسان ؛ برای این که علت ترش کردن خود را بیابید و با آن مقابله کنید، ادامه این مطلب را بخوانید.

۱ - استرس، حساسیت به غذا، ناراحتی های ساختاری مانند تنگ بودن مسیر مری ممکن است این ناراحتی را ایجاد یا آن را تشدید کند.

2-هنگام خواب سر خود را کمی بالاتر از سطح بدن قرار دهید تا غذا به قسمت اسفنگتر تحتانی مری که مری را از معده جدا می کند، بازنگردد.

۳ - غذا را خوب بجوید تا غذا با آنزیم های گوارشی موجود در دهان مخلوط و هضم شود.

۴ - پس از صرف غذا، آدامس طبیعی بدون قند بجوید. این کار باعث تحریک بزاق دهان می شود. بزاق دهان با ورود به مری از آن محافظت می کند و مقداری از اسید موجود در معده را خنثی می کند. البته از جویدن آدامس با طعم نعناع که حالت رفلکس را تشدید می کند، بپرهیزید.

۵ -حجم وعده های غذارا کوچک کنید. هرچه حجم غذا بیشتر باشد، فشار بیشتری روی اسفنگتر تحتانی مری وارد می شود و احتمال ترش کردن نیز افزایش می یابد.

۶ - با مصرف غذاهای تخمیر شده وغنی از پروبیوتیک مانند ماست، دوغ و... تکثیر آنزیم های غذایی و باکتری های مفید را افزایش دهید.

7 - از موادی مانند زنجبیل استفاده کنید تا علایم ترش کردن متوقف شود.

8 -به غذایی که مصرف می کنید، دقت کنید. میزان مصرف میوه و سبزی را افزایش دهید. هنگام پخت گوشت، به جای سرخ کردن، آن را کباب کنید. سعی کنید از لبنیات گوسفندی استفاده کنید زیرا نسبت به شیر گاو کم چرب تر است و راحت تر هضم می شود.

9 - مصرف غذاهای ناسالم را محدود کنید. غذاهای فرآوری شده سرشار از مواد شیمیایی است و احتمال ناراحتی های دستگاه گوارشی را افزایش می دهد.

10 - از پوشیدن شلوار چسب و تنگ بپرهیزید فشاری که شلوار تنگ روی شکم وارد می کند می تواند محتویات معده را به سمت اسفنگتر تحتانی مری براند و در نتیجه سوزش سردل ایجاد کند.

11 - ۲ ساعت قبل از انجام ورزش های شدید چیزی نخورید؛ ورزش های شدید مانند دوی تند یا طناب بازی باعث رفلکس می شود. اگر با معده پر در باشگاه حضورپیدا کردید سعی کنید به ورزش های سبک بپردازید.

۱2 - ۲ تا ۳ ساعت پس از خوردن غذا دراز نکشید تا در این فاصله معده بتواند محتویات خود را خالی کند.

۱3 - از خوردن غذاها و نوشیدن مایعاتی که مری را تحریک می کند مانند آب میوه های مرکباتی، آب گوجه فرنگی و غذاهای تند بپرهیزید.

۱4 - برای از بین بردن طعم بد دهان از قرص های نعناع استفاده نکنید. نعناع با شل کردن اسفنگتر تحتانی مری این مشکل را تشدید می کند.علایم ترش کردن یا ناراحتی رفلکس مزمن چیست؟ احساس سوزش در پشت گلو

طعم تلخ و اسیدی دهان وناراحتی گوارشی پس از صرف غذا.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha