اگر شما کارمندی هستید که نمی‌توانند همه روز را با انرژی بالا کار کنند، باید چاره ای برای این مشکل بیاندیشید.

ترفندهایی برای داشتن کارایی بیشتر در محل کار
سلامت نیوز : نداشتن تمرکز کافی برای انجام امور منجر به افزایش استرس کارمند و در نتیجه منجر به از دست دادن موقعیت ها، افزایش شکایت ها، تنزل پست اداری و حتی اخراج می‌شود.اگر شما هم جزو کارمندانی هستید که نمی‌توانند همه روز را با انرژی بالا کار کنند، باید چاره ای برای این مشکل بیاندیشید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ابتکار ؛ در این مطلب 5 راهکار موثر برایتان نام برده ایم:

- استراحت‌های کوتاه و منظم داشته باشید
- حجم کاری خود را کم کنید
- کار خود را در اولولیت قرار دهید
- تا زمانیکه نیاز ندارید از اینترنت استفاده نکنید
- شاد و مثبت گرا باشید

به خود استراحت دهید: اینکه به خود چند بار در طول روز استراحت دهید بسیار مهم است. کار کردن به طور مداوم مغز شما را خسته می‌کند و باعث می‌شود پس از مدتی به فکر کار دیگری باشید. اگر به طور مدام از مغز خود کار بکشید، همچون هارد درایو کامپیوتر، اطلاعات زیادی در آن جمع می‌شوند و کارایی آن را پایین می‌آورند. استراحت دادن به مغز حکم دوباره راه اندازی سیستم کامپیوتر را دارد و باعث می‌شود با کارایی و سرعت بیشتری کار کند.

این راهکار کمک می‌کند تا مشکلاتی که پیش از این نمی‌توانستید حل کنید را با ذهنی بازتر برطرف کنید؛ زیرا دید تازه ای به آن پیدا خواهید کرد. همچنین، خیلی بهتر می‌توانید اطلاعات جدید کسب کنید.یافته‌های علمی متعددی وجود دارند که روی روش‌های ذخیره زمان و باقی ماندن در بهترین حالت کارایی تاکید دارند و یکی از اصلی ترین فاکتورهای این یافته ها، استراحت دادن به مغز است.

مهم است که پیش از کار و در طول انجام آن به خود استراحت دهید. اگر کار خود را خیلی سریع و بی وقفه انجام دهید چون صبح خواب مانده اید، مطمئن باشید فکرتان درست کار نخواهد کرد و کارایی لازم را نخواهید داشت. به همین دلیل، در ابتدای روز پیش از آغاز کار، 10 تا 15 دقیقه از زمان خود را برای آماده سازی ذهن خود اختصاص دهید. بهتر است حداقل 20 دقیقه زودتر از خواب بیدار شوید تا در محل کار استرس نداشته باشید.

در این زمان مغز خود را از همه چیز خالی و برای کار در طول چند ساعت آینده آماده کنید.برای استراحت دادن به مغز خود می‌توانید هر یک ساعت یکبار، حتی فقط برای 5 دقیقه از پشت میز خود بلند شوید و در اطراف تابی بخورید. این باعث می‌شود با انرژی بیشتر به کار بازگردید.

حجم کاری خود را کم کنید:‌ بزرگ ترین مشکلی که بیشتر مردم با آن روبه رو هستند، نادیده گرفتن حجم کاری است که باید انجام دهند. آنها بیشتر کار را خود را برای آخرین دقایقی که دارند می‌گذارند. این نشان از ضعف در حفظ تعادل حجم کاری یک نفر دارد. وقتی پروژه یا کاری در دست انجام دارید باید برای انجام آن برنامه و طرح ریزی کنید. مشخص کنید انجام این کار چقدر زمان نیاز دارد.

در صورت امکان، پروژه را به بخش‌های کوچک تر تقسیم کنید و انجام آن را برای روز خاصی، برنامه ریزی کنید. حتی اتفاق‌های ناخواسته ای که ممکن است در مسیر انجام کارهایتان پیش بیایند را نیز پیش بینی کنید. در نظر گرفتن همه این موارد برای آغاز یک کار یا پروژه بسیار ضروری است. به این ترتیب، می‌توانید در طول همه روزهای کاری خود بهره وری لازم را داشته باشید.

کار خود را در اولویت قرار دهید: این مشکل اصولا برای نیروهای جوانی پیش می‌آید که تازه کار خود را آغاز کرده اند. آنها در میان روز بیرون می‌روند و این باعث از دست دادن تمرکز و پاره شدن رشته افکارشان می‌شود و در نتیجه، کارایی آنها پایین می‌آید. درست است که باید در طول روز به مغز خود استراحت دهید، اما این استراحت باید باعث تازه شدن مغز و فکرتان شود نه پاره شد رشته افکارتان. به همین دلیل، همیشه محل کار خود را در اولویت همه چیزهای دیگر قرار دهید.

شاد و خوش بین باشید: اگر همیشه دید منفی به کار و زندگی داشته باشید، بدون شک در کار خود نیز کارایی لازم را نخواهید داشت و تمرکزتان برای اتمام کارها پایین خواهد بود. بهتر است روز خود را با انرژی‌های مثبت آغاز کنید. برای این منظور می‌توانید یک صبحانه کامل و حسابی میل کنید و حتی می‌توانید پیش از رفتن به سر کار، یک قسمت از برنامه تلویزیونی مورد علاقه خود را تماشا کنید.

نکته: اگر شاد باشید، ذهن بازتری هم دارید و کارها با انرژی و نتیجه مثبت پیش می‌روند. در ضمن، اگر خوش بین و مثبت گرا باشید و به خود تلقین کنید که از عهده انجام هرکاری بر می‌آیید، کارها نیز بدون هیچ مشکلی با سرعت بالا انجام خواهند شد. شاد و مثبت گرا بودن کلید سازندگی و خلاقیت در کار و همچنین کارمند شاد بودن هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha