سلامت نیوز : سرپرست سازمان بیمه سلامت از احتمال اعمال تغییرات در نسخه 02 طرح پزشک خانواده و دریافت فرانشیز برای هزینه ویزیت و دارو در سطح اول پزشک خانواده شهری خبر داد.این درحالی است که پیش از این نیز مسئولان وزارت بهداشت از احتمال اعمال تغییر در نسخه 02طرح پزشک خانواده خبر داده بودند.نسخه شهری طرح پزشک خانواده که با وجود گذشت نزدیک به یک سال از رونمایی آن به دلیل تخصیص نیافتن اعتبارات اجرایی نشده است ، قرار است تغییراتی داشته باشد. مهندس عبدا... عمادی با اشاره به اینکه در نسخه 02که هم اکنون در برخی استان های کشور در حال اجراست، هزینه دارو و ویزیت پزشک برای مراجعه کنندگان رایگان است،به ایسنا گفت: در نمونه  جدید این نسخه، ممکن است درصدی از هزینه ها را مردم بپردازند.

فرانشیز مصوب می شود

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خراسان ؛ وی دلیل اتخاذ چنین تصمیمی را کاهش بار مراجعات القایی، بیش از اندازه و خارج از نیاز عنوان کرد. وی با بیان این که دریافت فرانشیز منطقی از مردم باعث محدود شدن مراجعات اضافی به پزشک می شود، درباره میزان هزینه ای که قرار است مردم پرداخت کنند، گفت: رقم فرانشیز در ستاد پزشک خانواده که نمایندگان بیمه، وزارت بهداشت و تعاون، کار و رفاه اجتماعی در آن حضور دارند، مصوب می شود.

سرپرست سازمان بیمه سلامت همچنین در گفت وگو با خراسان میزان فرانشیز دریافتی از مراجعان به سطح اول طرح پزشک خانواده را که شامل حق ویزیت پزشک خانواده و هزینه های دارو و تزریق می باشد منوط به تصمیم کمیته مشترکی از مسئولان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت بهداشت دانست و گفت: تاکنون در این باره تصمیمی اتخاذ نشده است.وی افزود: با توجه به تعیین ده درصد فرانشیز برای مراجعان به سطح دو طرح پزشک خانواده این احتمال وجود دارد که میزان فرانشیز دریافتی در سطح یک از ده درصد کمتر باشد.

نسخه ۰۲ لازم الاجراست

در همین حال دکتر محمد شریعتی رئیس ستاد اجرایی برنامه کشوری طرح پزشک خانواده با غیر قانونی دانستن اخذ فرانشیز از مراجعه کنندگان به سطح یک طرح پزشک خانواده به خراسان گفت: نسخه ۰۲ طرح پزشک خانواده به تصویب دولت رسیده است و به عنوان مصوبه قانونی لازم الاجراست. وی خاطرنشان کرد: اعمال تغییر درنسخه ۰۲ یا همان نسخه شهری طرح پزشک خانواده به تصویب هیئت دولت نیاز دارد و تا زمانی که تغییرات احتمالی به تصویب هیئت دولت نرسد همان نسخه قبلی در شهرهای محل اجرای طرح پزشک خانواده اجرا می شود. وی تصریح کرد: ارائه خدمات در سطح یک پزشک خانواده شهری رایگان است و تنها در سطح دو که در آن بیمار به پزشک متخصص ارجاع می شود ده درصد فرانشیز از بیمار دریافت می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha