سه‌شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۸
سلامت نیوز : حمله قلبی علت عمده مرگ و میر افراد بالای ۲۰ سال است.علایم حمله قلبی در زنان با مردان متفاوت است و در بیشتر موارد نشانه های آن نادیده گرفته می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خراسان ؛ حمله قلبی زمانی رخ می دهد که جریان خون و اکسیژن به قلب نرسد.در این شرایط سلول های قلب شروع به مردن می کند. علایم سکته قلبی در خانم ها در برخی موارد شناسایی نمی شود زیرا این نشانه ها مشابه حمله قلبی نیست. اگر خانمی دچار حمله قلبی شود و درد داشته باشد، ضعیف تر از دردی است که مردان تجربه می کنند.

این حس شبیه به سوء هاضمه و احساس فشار در قسمت فوقانی معده و وسط قفسه سینه است از طرفی حدود ۱۶ درصد زنان و مردان دچار درد سینه نمی شوند. به احتمال زیاد، زنان چند هفته قبل از سکته ها یا حمله قلبی، دچار علایم خطر از جمله خستگی مفرط، حالت تهوع، درد در قسمت فوقانی دست یا فوقانی کمر می شوند.این علایم در بیشتر موارد با علایم آنفلوآنزا اشتباه گرفته می شود.

۵ علامت مهم حمله قلبی در زنان

خستگی مفرط: بیشتر زنان چند روز یا چند هفته قبل از حمله قلبی احساس خستگی مفرط می کنند. این خستگی مفرط احتمالاً به علت کاهش اکسیژن رسانی به قلب است.

کمبود نفس: این حالت به علت کمبود اکسیژن رسانی به قلب ایجاد می شود. البته حمله آسم و پایین بودن قند خون نیز ممکن است باعث این حالت شود. اگر سابقه بیماری های دیگری ندارید، بهتر است این علامت را جدی بگیرید.

ناراحتی معده: حمله قلبی در زنان اغلب با احساسی مانند سوء هاضمه، حالت تهوع یا استفراغ همراه است.

درد فک و گلو: اغلب واکنش در فک و حتی گلو دیده می شود. این حالت نیش مانند یا سوزن سوزن شدن احساس سیری یا فشار در گلو است.

درد دست: یک علامت مهم حمله قلبی در زنان و مردان احساس درد در دست هاست اما گاهی این درد در قسمت راست دست یا قسمت فوقانی پشت دست راست یا هر دو دست حس می شود.بیشتر خانم ها این درد را ناشی از کار سنگین تلقی می کنند.

زمان مراجعه به اورژانس

خستگی مفرط طی چند روز یا چند هفته به همراه سوء هاضمه یا حالت تهوع را جدی بگیرید و فوری به پزشک مراجعه کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha