سه‌شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۷
کد خبر: 67151

سلامت نیوز : محمد حسن طریقت منفرد در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به این پرسش که تعرفه‌های خدمات پزشکی برای سال آینده چقدر رشد خواهد داشت، توضیح داد: تعرفه‌های پزشکی طبق قانون قرار است واقعی شود و طوری می‌شود که بتوانیم از همکاری بخش خصوصی نیز بیشتر استفاده کنیم.

وی گفت: در مورد میزان رشد تعرفه‌های پزشکی فعلاً نمی‌توانم رقم دقیقی اعلام کنم اما افزایش تعرفه‌ها به قدری خواهد بود که تورم را جبران کند و قطعاً نسبت به میزان تعرفه‌های امسال رشد خواهد یافت.

سرپرست وزارت بهداشت تأکید کرد:‌ میزان رشد و رقم تعرفه‌ها بستگی به مصوبه‌ای دارد که در اسفند امسال در شورای عالی بیمه تصویب می شود و تا قبل از این مصوبه اگر من عددی را اعلام کند و بعد تصویب نشود، شرمنده مردم می‌شوم اما قول می‌دهم تعرفه‌های پزشکی سال آینده تا قبل از پایان امسال تعیین و اعلام شود.

تعرفه‌های خدمات تشخیصی و درمانی هر سال با تأخیر چند ماهه در تابستان هر سال اعلام می‌شود که همین تأخیر موجب اعتراض بخش مهمی از پزشکان و مراکز درمانی است، ضمن اینکه به علت تورم ماههای اخیر اغلب ارائه کنندگان خدمات پزشکی معتقدند،تعرفه‌های اعلام شده باید در همین سال جاری اصلاح شود زیرا به گفته آنان تعرفه‌های موجود کفاف هزینه‌ها را نمی‌دهد.

تعرفه‌های خدمات پزشکی تیر امسال با حدود 20 درصد رشد نسبت به متوسط تعرفه‌های سال گذشته در دولت تصویب و برای اجرا در بخش دولتی و خصوصی ابلاغ شد.

سرپرست وزارت بهداشت پیش از این نیز به فارس گفته بود: مهمتر از رشد تعرفه، رفع تبعیض و اختلاف تعرفه و درآمد بین گروههای مختلف پزشکی است و تلاش وزارت بهداشت و دولت این است که تعادل درآمدی را در جامعه پزشکی ایجاد کند و به این ترتیب ممکن است برخی تعرفه‌ها مانند تعرفه برخی خدمات جراحی کاهش و برخی تعرفه‌ها مانند تعرفه خدمات پزشکان عمومی افزایش یابد.

طی ماههای گذشته ارائه کنندگان خدمات تشخیصی مانند آزمایشگاههای تشخیص طبی و مراکز رادیولوژی به علت افزایش قیمت تجهیزات و وسایل تشخیصی نسبت به سودآور نبودن خدمات آنها با تعرفه‌های سال گذشته معترض بوده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha