سلامت نیوز : یک متخصص بیماری‌های عفونی با بیان این مطلب که سوختگی از طریق مایعات شایع‌ترین نوع سوختگی است، گفت: همچنین اگر فرد دچار سوختگی با مواد اسیدی است، اولین اقدام شستشوی سریع محل سوخته است و هر چه شستشوی مداوم با آب بیشتر باشد عمق صدمات سوختگی کمتر خواهد بود.

دکتر حمید بهادر در گفت وگو با ایسنا ، اظهار داشت: نوع سوختگی در تعیین درمان و مراقبت از فرد سوخته موثر است.

این متخصص بیماری‌های عفونی با اشاره به اینکه سوختگی با جریان برق بر حسب اینکه فشار قوی یا ضعیف باشد نحوه مراقبت اولیه از فرد سوخته متفاوت است، افزود: برق گرفتگی با ولتاژ 200 ولت منجر به ناراحتی‌های قلبی و عروقی خواهد شد و فرد جهت گرفتن نوار قلب باید به بیمارستان مراجعه کند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: در ولتاژهای بالا صدمات دیگری همچون پرتاپ شدن شخص به اطراف و در نهایت شکستگی‌های مختلف در ستون مهره‌ها و حتی موجب قطع عضو هم می‌شود.

دکتر بهادر با بیان این مطلب که سوختگی با مایعات یکی از شایعترین نوع سوختگی است، گفت: کودکان بیشتر با مایعات داغ آسیب می بینند، چرا که این گروه آموزش لازم را ندیده‌اند و خطرسنجی نمی‌کنند.

وی همچنین سوختگی با روغن داغ را بدترین نوع سوختگی عنوان کرد و افزود: سوختگی در ناحیه تناسلی بسیار وخیم است و درمان آن بسته به اینکه سوختگی با چه منبع سوختگی و بسته به اینکه فرد حادثه دیده از چه گروه سنی باشد متفاوت است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha