سلامت نیوز : مسوول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت: گزارشی از فوت فردی براثر ابتلاء به آنفلوآنزای نوع جدید (H1N1) در استان نداشتیم.

دکتر «حسین بیگلری» در گفت‌وگو با (ایسنا)، افزود: دو مورد مرگ مشکوک در استان گزارش شد که نمونه‌گیری از آنها مشخص کرد این افراد بر اثر پنومونی(ذات الریه) فوت کرده‌اند و فرضیه‌ی مرگ آنها بر اثر ابتلا به آنفلوآنزای نوع جدید(H1N1 ) رد شد.

به گفته‌ی مسوول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان، این افراد یک پیرمرد 70 ساله و یک کودک دوساله و هر دو از گروه‌های در معرض خطر بودند که براثر پنومونی(ذات الریه) فوت کردند.

بیگلری ادامه داد: آنفلونزای جدیدH1N1 در مقایسه با آنفلوآنزاهای سال‌های گذشته در افرادی که بیماری‌های زمینه‌ای داشته باشند با شدت بیشتری تظاهر می‌کند و بنابراین گروه‌های در معرض خطر باید سریع‌تر نسبت به تزریق واکسن آنفلوآنزا اقدام کنند.

مسوول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان داشتن حساسیت به تخم مرغ را تنها مورد منع تزریق واکسن آنفلوآنزا برشمرد.

وی خاطر نشان کرد: ویروس آنفلوانزا به طور معمول تا اوایل اردیبهشت‌ماه فعال است و ویروس فعالیت خود را با کاهش دمای هوا ادامه می‌دهد.

بیگلری از گروه‌های در معرض خطر از جمله بیماران دیابتی، قلبی - عروقی، سالمندان بالای 65 سال و کودکان زیر شش سال، افراد مبتلا به آسم و کادر پزشکی درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها خواست تا سریع‌تر نسبت به تزریق واکسن آنفلوانزا اقدام کنند.

وی هم‌چنین از بیماران مبتلا به آنفلونزا خواست تا در منزل مانده و استراحت و از مایعات گرم استفاده کنند.

مسوول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان یادآور شد: افراد مبتلا به آنفلوآنزا باید از مصرف خودسرانه‌ی آنتی بیوتیک‌ها، روبوسی و دست دادن با افراد خودداری کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha