سه‌شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۳
کد خبر: 67171

علت مشارکت پایین جامعه پزشکی کشور در دوره های قبلی انتخابات نظام پزشکی را عدم توانایی سازمان نظام پزشکی در پیگیری مطالبات آنهاست .

بی اعتمادی جامعه پزشکی به سازمان نظام پزشکی
سلامت نیوز : عضو هیئت مدیره انجمن گوش و گلو و بینی، علت مشارکت پایین جامعه پزشکی کشور در دوره های قبلی انتخابات نظام پزشکی را عدم توانایی سازمان نظام پزشکی در پیگیری مطالبات آنها دانست.

دکتر علی اصغر پیوندی در گفتگو با مهر، بر مشارکت حداکثری جامعه پزشکی کشور در ششمین دوره انتخابات نظام پزشکی تاکید کرد و اظهارداشت: جامعه پزشکی احساس کرد که نمی تواند مطالبات خودش را از طریق سازمان صنفی خود دنبال کند و از همین رو، شاهد مشارکت پایین در انتخابات 2 دوره قبلی بودیم.

وی، انجام کارهای ابتدایی همچون حق عضویت، طرح ترافیک و... در سازمان نظام پزشکی را به هیچ عنوان برای جامعه پزشکی قابل قبول ندانست و افزود: افرادی که در این دوره از انتخابات نظام پزشکی کاندیدا شده اند، باید این باور را در جامعه پزشکی تبیین کنند که می توان از طریق سازمان نظام پزشکی، پیگیر مطالبات آنها بود.

استاد گوش و حلق و بینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به عدم اطمینانی که در نزد جامعه پزشکی کشور نسبت به سازمان نظام پزشکی وجود دارد، تاکید کرد: سازمان نظام پزشکی باید به عنوان تنظیم کننده سیستم سلامت، در تعامل با وزارت بهداشت و سازمانهای بیمه گر باشد.

رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی سمنان با اظهارتاسف از اینکه سازمان نظام پزشکی هنوز نتوانسته در تعامل با مجموعه های سلامت کشور پیشگام باشد، افزود: تقابل با وزارت بهداشت و سازمانهای بیمه گر، به جامعه پزشکی کشور آسیب می زند و سودی برای نظام سلامت ندارد.

پیوندی با اشاره به برنامه پزشک خانواده و اختلافاتی که بین سازمان نظام پزشکی و وزارت بهداشت بر سر نحوه اجرای این برنامه وجود دارد، گفت: اجرای این برنامه بر عهده وزارت بهداشت است و پزشکان عمومی در این طرح مشارکت دارند. لذا، تقابل با مجموعه ای که مجری قانون است، هیچ عایدی برای پزشکان عمومی ندارد و آنها را دچار مشکل می کند.

رئیس سابق نظام پزشکی سمنان، خواستار شفافیت داوطلبان این دوره از انتخابات نظام پزشکی در اعلام مواضع آنها برای 4 سال آینده شد و افزود: برای اینکه بتوانیم اعتماد از دست رفته جامعه پزشکی به سازمان نظام پزشکی را دوباره برگردانیم، باید به صورت شفاف مواضع و برنامه های کاندیداها اعلام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha