سلامت نیوز :  دبیر کل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز جهانی رادیو، 13 فوریه 2013 برابر با 25 بهمن ماه جاری گفت: در این روز جهانی اجازه دهید توانمندی رادیو را جشن بگیریم و با همکاری یکدیگر حرکت جهان را بر طول موج صلح، توسعه و حقوق بشر تنظیم کنیم .

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد ؛ در پیام بان کی مون آمده است از زمان اختراع رادیو دربیش از 100 سال قبل، این وسیله  موجب بروز خلاقیت شده، درها را برای تغییرباز کرده  و به عنوان راهی برای ارائه اطلاعات نجات دهنده زندگی خدمت کرده است.  رادیو سرگزم می کند، آموزش می دهد و اطلاع رسانی می نماید. رادیو اظهارت دموکراتیک را ترویج و بر عقاید تاثیر گذار است.

وی می گوید از موج کوتاه و اف ام گرفته تا ارسال ماهواره ای، رادیو مردم را در هر کجا به هم متصل می نماید. در زمان درگیری ها و اوقات بحرانی، رادیو خط حیات برای جوامع آسیب پذیر است.

ایشان تاکید دارد رادیو هم ارزشمند وهم مقرون به صرفه است. از نخستین روزتاسیس، سازمان ملل متحد از رادیو برای دسترسی به مردم جهان استفاده کرده است.

دبیر کل می گوید "رادیو ملل متحد" تمامی اموری که مربوط به دستور کار این سازمان است را پوشش می دهد: از توسعه پایدار گرفته تا حمایت کودکان، از حفظ صلح گرفته تا پیشگیری از درگیری.

بان کی مون در پایان پیام خود گفت ما به تاریخ غنی خود در زمینه تولیدات رادیویی به زبان های گوناگون، همچنین استفاده از رادیو برای اطلاع رسانی و خدمت به جهان افتخار  می نماییم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha