سه‌شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۹:۳۱
کد خبر: 67196

اسپرمها معمولا ده تا دوازده هفته برای تکامل، زمان احتیاج دارند به همین دلیل توصیه می شود از ۱۲ هفته قبل از عمل لقاح، مقدار کافی روی، منیزیوم، ویتامین C و A برای تولید اسپرمهای سالم مصرف کنید.

سلامت نیوز : اسپرمها معمولا ده تا دوازده هفته برای تکامل، زمان احتیاج دارند به همین دلیل توصیه می شود از ۱۲ هفته قبل از عمل لقاح، مقدار کافی روی، منیزیوم، ویتامین C و A برای تولید اسپرمهای سالم مصرف کنید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مجله پزشکی دکتر سلام مواد غذایی که بسیار در تامین املاح و ویتامین های لازم به بدن کمک می کنند و شما باید طی این ۱۲ هفته مصرف کنید که عبارتند از: غلات، حبوبات، پنیر فراوری شده، میوه های مغز دار (پسته ، فندق ، گردو)، تخمه، جگر، بادام زمینی و …

این مواد غذایی سرشار از روی هستند. گندم سبوس دار چهار برابر بیشتر از آرد سفید روی دارد. حبوبات، غلات، بنشن، پسته، فندق، گردو، لوبیا، گیاهان پهن برگ سبز، لبنیات و غذاهای دریایی سرشار از منیزیوم هستند.

مواد غذایی که باید از خوردن آن ها اجتناب کنید:

از خوردن عذاهایی که حاوی فلزهای سنگین مثل: سرب، مس، جیوه و آلومینیوم هستند، به دلیل اثر منفی آنها بر بیضه، می بایست اجتناب نمود .
خلاصه می توان گفت رژیم غذایی باید کم چربی، کم نمک، کم شکر، حاوی میوه و سبزیجات فراوان باشد. لازم به ذکر است طی این ۱۲ ماه نزدیکی هیچ موردی ندارد و این تغذیه یک روند پیوسته است و با رژیم غذایی مناسب روزانه مواد لازم دریافت می شوند. امیدواریم پاسخ سوالتان را بصورت کامل و جامع داده باشیم.  مجله پزشکی دکتر سلام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha