سه‌شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۹:۴۴
کد خبر: 67201
سلامت نیوز :چگونگی انتخاب جنسیت کودک از طریق مواد غذایی مدتی است مورد توجه افرادیکه جنسیت فرزند برایشان مهم است قرار گرفته است در این بخش شما را با انتخاب جنسیت کودک ( دختر یا پسر بودن ) از طریق غذاها و مواد غذایی آشنا می کنیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مجله پزشکی دکتر سلام بررسی­های انجام شده در مدلهای حیوانی نشان داده که اگر لارو کرم­های دریایی در آبی که به آن پتاسیم افزوده شده قرار گیرند، بیشتر نوزادان نر می­شوند، در حالیکه اگر آب قلیایی و به ویژه غنی از کلسیم باشد، اغلب نوزادان ماده می­شوند. ولی در آب دارای تعادل یونی در دو جنس تعادل وجود دارد. به نظر می­رسد که نسبت پتاسیم به کلسیم و منیزیم اهمیت دارد به طوری که با افزایش پتاسیم و سدیم اکثر نوزادان نر، و با افزایش کلسیم و منیزیم اکثر آنها ماده می­شوند.
مطالعات روی گاوهایی که در محیط آکنده از دود پتاسیم بودند و غذای غنی از کلسیم مصرف می­کردند نشان داد که ۹۰% گاوهای به دنیا آمده، نر بودند.
مشابه همین نتایج در مطالعات انجام شده روی زنان کانادایی به دست آمده است.

به نظر می­رسد که تغییر یونها موجب تغییر تمایل غشای اوول (تخمک) می­شود. برای موفقیت در این امر لازم است حداقل در پریود ماهانه قبل از بارداری رژیم پر سدیم و پتاسیم برای پسرزایی و رژیم پرکلسیم مثل لبنیات و فقیر از سدیم و پتاسیم برای دخترزایی شروع شود. در مواردی از قبیل فشار خون بالا، ناراحتی­های قلبی و نارسایی کلیه مصرف رژیم پسرزایی (به دلیل سدیم بالا) ممنوع است.

در عوض به هنگام وجود اختلالات عصبی، بالا بودن کلسیم خون و نارسایی کلیوی هم رژیم دخترزایی نباید تجویز شود. برای موفقیت، رژیم موردنظر باید با جدیت پیگیری شود. ذکر این نکته ضروری است که مطالعات انجام شده روی خوک­ها این نظریه را تائید کرده است و قرار دادن آنها در محیط پتاسیم و مصرف غذای پر کلسیم نتوانسته نسبت جنسی را در متولدین تغییر دهد.

ـ کلسیم ؛ مصرف لبنیات، سبزی و میوه کافی نیاز معمول بدن به این ماده را تأمین می­کند. در صورتی که تمایل دارید میزان کلسیم دریافتی خود را افزایش دهید (رژیم دخترزایی) کافی است مقدار بیشتری از این گونه مواد به خصوص شیر و لبنیات مصرف نمائید.

توجه داشته باشید که مصرف نانهای تخمیر نشده به علت وجود اسید فیتیک، جذب کلسیم را کاهش می­دهد.

ـ منیزیم ؛ این عنصر در کلروفیل گیاهان وجود دارد و بنابراین گیاهان سبز غنی از منیزیم هستند.

حبوبات و مغزها نیز منابع خوبی از این ماده می­باشند. اگر چه در بسیاری از مواد غذایی این عنصر وجود دارد ولی لبنیات منبع غذایی عمده­ای محسوب نمی­شوند.

ـ سدیم
؛ بسیاری از غذاهای آماده دارای مقدار زیادی سدیم هستند. کنسروها، کالباس و سوسیس، بیسکویت شور، زیتون شور، خیارشور، پنیرهای شور، سس­های تجارتی و ماهیهای نمک سود منابع خوبی از این عنصر می­باشند. در عوض شیر و لبنیات، میوه­های تازه و همین طور سبزیهای تازه از نظر سدیم نسبتاً فقیر هستند.

ـ پتاسیم ؛ مواد غذایی غنی از پتاسیم شامل گوشتها و میوه­ها، غلات به ویژه برنج، سبزیها و صیفی­ها، میوه های تازه و خشک و آشامیدنیها هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha