سلامت نیوز : محمد مهدی گویا در گفت و گو با پانا، افزود: سیستم بهداشتی هر ساله به دلیل برخی رعایت نکردن های افراد مسلول، هزینه بسیاری برای درمان سل می پردازد زیرا هر فرد مبتلا به سل می تواند سالانه 12 نفر را مبتلا کند.

وی با تاکید بر نیاز روش های نوین غربالگری در تشخیص به موقع این بیماری گفت: تقویت سیستم های بهداشتی درمانی از مهمترین راههای تشخیص زودرس بیماری سل هستند و از آنجا که درمان این بیماری رایگان است و معرفی مراکز تشخیص و درمان بیماری به جامعه اهمیت زیادی دارد، افراد درمان شده می توانند بهترین مبلغین معرفی این مراکز بهداشتی درمانی دولتی به افراد جامعه باشند تا به تقویت سیستم بهداشتی درمانی و پیشگیری مناسب از شیوع این بیمرای کمک کنند.
گویا بر بالا بردن میزان آگاهی مردم از راه های ابتلا و شناخت صحیح این بیماری برای کنترل سل درجامعه دانست و اظهار داشت: تاخیر در دسترسی به افراد پرخطر، مراجعه دیر هنگام، تاخیر در شناسایی افراد مظنون و تاخیر در تشخیص و درمان از مشکلات پیش روی در کنترل و درمان سل هستند.
رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تشخیص به موقع این بیماری کار مراکز درمانی را آسان تر کرده و در درمان نیز یاری رسان مراکز می شود.
گویا افزود: سل یک بیماری قابل درمان است و برای کنترل و درمان آن باید بیش از پیش این بیماری را مورد توجه قرار داد.
وی همچنین بر مراقبت افراد سالمند و کودکان برای مبتلا نشدن به این بیماری تاکید کرد و گفت:تشخیص سل در خردسالان پیران کار ساده ای نیست و نیازمند امکانات تشخیصی درمانی و توجه بیشتر است، بنابراین اطرافیان آن ها باید بیشتر سلامت آن ها را مورد توجه قرار دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha