سلامت نیوز : مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با بیان اینکه سال 92 برای این شرکت حدود 12 میلیارد تومان بودجه پیش بینی شده گفت: سال آینده، اقدامات جدیدی توسط این شرکت نظیر طرح بررسی تاثیر میدان دید و ارتباط آن با آلودگی هواانجام می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ یوسف رشیدی با بیان این مطلب اظهار کرد: همه جای دنیا میدان دید ارزش ملی محسوب می شود و در کنار آلودگی هوا و آلودگی صدا مورد توجه قرار دارد.

وی افزود: همچنین در کشورهای مختلف استانداردهای ویژه ای برای میدان دید تعیین می شود که براساس آن نباید میدان دید از آن حد پایین تر باشد.

رشیدی با بیان این که ما نیز در تلاشیم این مهم را در تهران محقق کنیم اظهار کرد: این طرح در واقع تلفیقی است از سنجش میزان انواع آلاینده ها و میدان دید که با مدل های خاصی سنجیده می شود.

وی با تاکید بر اینکه در کشورهای پیشرفته به میدان دید بسیار اهمیت داده می شود افزود: علاوه بر این طرح، در ارتباط با سنجش کیفیت سوخت نیز در سال 92 طرح هایی اجرا خواهد شد که نمونه های مختلفی از سوخت جایگاه های سطح شهر برای آزمایش و بررسی به خارج از کشور ارسال و مورد تجزیه و تحلیل قرار خواهد گرفت.

رشیدی خاطر نشان کرد: سال آینده همچنین کتاب آلودگی هوای سال 91 منتشر می شود.

وی ادامه داد: یکی دیگر از اقداماتی که در دستور کار سال 92 قرار دارد، خرید تجهیزاتی برای عیب یابی دیوارهای صوتی است تا مشخص شود که آیا دیوارهای صوتی بر اساس استاندارد ها نصب شده اند یا نه.

مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در ادامه برگزاری دومین کنفرانس الودگی هوا در سال آینده را از دیگر اقدامات در دستور کار عنوان کرد و گفت: امسال پروژه ضرایب انتشار خودروهای سبک را شروع کردیم که امیدواریم تا پایان سال این پروژه تکمیل شود و سال آینده نیز بررسی ضرایب انتشار به روی موتورسیکلت ها و خوودروهای سنگین انجام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha