سلامت نیوز :  غضنفر میرزابیگی افزود: سازمان تأمین اجتماعی باید در اجرای قانون ارتقای بهره وری خدمات نیروهای بالینی نظام سلامت به عین قانون و آیین نامه اجرایی آن که مصوبه دولت است پایبند باشد و حق اعمال هیچگونه تغییر در اجرای این قانون را ندارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی ادامه داد: متأسفانه این سازمان در اقدامی غیر قانونی برای اجرای قانون ارتقای بهره وری آیین نامه‌ای مجزا از آیین نامه اجرایی این قانون را مصوب و ابلاغ کرده است و بسیاری از مفاد آن را تغییر داده است که کاملاً غیر قانونی است.

وی گفت: کمیته راهبردی اجرای قانون ارتقای بهره وری این اقدام سازمان تأمین اجتماعی را رد کرده است و به صورت مکتوب هم به این سازمان اعلام شده است. این سازمان را ملزم کرده است که بدون هیچ تغییری آیین نامه اجرایی این قانون را که مصوبه دولت است، اجرا کند.

رئیس سازمان نظام پرستاری اضافه کرد: مسئولان سازمان تأمین اجتماعی در تمام جلسات تدوین قانون ارتقای بهره وری در مجلس و بعد از آن در تمام جلسات تدوین آیین نامه اجرایی آن در دولت حضور داشتند و اکنون نمی‌توانند آیین‌نامه جداگانه‌ای را برای خودشان بنویسند.

وی تأکید کرد: آنچه در هیئت دولت تصویب شده برای تمام بیمارستانها و مراکز درمانی کشور لازم الاجراست و آنچه مسئولان سازمان تأمین اجتماعی به صورت جداگانه تصویب و به بیمارستانهای خودشان ابلاغ کرده‌اند کاملاً غیر قانونی است.

آیین نامه اجرایی قانون ارتقای بهره وری به پیشنهاد مشترک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جلسه مورخ  20 دی 1388 در 9 ماده تصویب شد و در تاریخ 11 بهمن 1388 با امضای محمدرضا رحیمی، معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد.

در ماده یک این آیین نامه آمده است: این آیین نامه شامل تمام کادر بالینی مراکز بهداشتی و درمانی که در بیمارستانها و مراکز درمانی دولتی (کشوری و لشکری) و غیر دولتی به بیماران بستری به طور مستقیم خدمات رسانی می‌کنند، می‌شود و شامل پرستاران، بهیاران،کمک بهیاران،ماماها،پزشکان، کاردانها و کارشناسان اتاق عمل،کاردانها و کارشناسان هوشبری و شاغلان رسته شغلی فوریتهایی پزشکی می‌شود.

به گزارش خبرنگار فارس مطابق این قانون ساعت کاری کارکنان بالینی نظام سلامت بر اساس سختی کار و سابقه کار تا 8 ساعت در هفته کاهش پیدا می‌کند، کار در روزهای تعطیل و شیفتهای عصر و شب با ضریب 1.5 محاسبه می‌شود و فعالیت بیش از 12 ساعت متوالی ممنوع است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha