در کاندیداهای اعلام شده برای این دوره از انتخابات سازمان فرد برجسته‌ای وجود ندارد که در این دوره شاهد انتخابات خوبی نخواهیم بود .

سلامت نیوز : سازمان نظام پزشکی نیاز به افراد عاقل، با پیشینه‌ای شایسته دارد که بتواند با تعامل خوب و منطقی در ارتباط با دولت و مجلس از حقوق پزشکان و بیماران دفاع نموده و به عنوان یک عنصر اثرگذار در حوزه سلامت به دور از افراط گیری‌های جناحی و دعواهای سیاسی به سلامت کشور توجه داشته باشد. دکتر صدر شایستگی‌های خود را در این امر طی چند دوره نشان داد و بعید می‌دانم در این انتخابات، فردی با این شرایط وجود داشته باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا ؛ دکتر احمدرضا جمشیدی استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران، با ابراز تاسف از رد صلاحیت دکتر سید شهاب الدین صدر در این دوره انتخابات سازمان نظام پزشکی که در ۴ اسفند سال جاری برگزار می‌شود افزود: شمشیر از رو بستن به این شیوه ضرر بسیار زیادی در پی دارد و در حالی که بر همگان مبرهن است که سازمان نظام پزشکی به عنوان یکی از اصلیترین جایگاه‌های مطرح در حوزه سلامت است.

وی ادامه داد: با تنگ نظری‌های سیاسی و جناحی و حذف افراد دلسوزی که پیشینهٔ اثرگذار و اثربخش در حوزه سلامت، دفاع از حقوق جامعه پزشکی و دفاع از حقوق بیماران داشته‌اند، و یک سازمان صنفی است که مصوبه قانونی در تصمیم گیری‌های حساس حوزه سلامت دارد را وارد بازی‌های سیاسی نموده و سلامت را نادیده می‌گیرند.

عضو شورای عالی نظام پزشکی عنوان کرد: در کاندیداهای اعلام شده برای این دوره از انتخابات سازمان فرد برجسته‌ای وجود ندارد و استنباط من این است که در این دوره شاهد انتخابات خوبی نباشیم، اگر چه امیدوارم پزشکان با حضور حداکثری خود انتخابات پرشوری را رقم بزنند اما به هر حال این انتخابات بدون حضور افرادی که رد صلاحیت شده در عین حال که سوابق درخشانی داشته‌اند مطلوب و قابل توجه نیست.

وی ادامه داد: دکتر صدر سه دوره به عنوان رییس و خدمتگزار این سازمان تلاش وافری را در راستای تحقق اهداف صنفی، دفاع از حقوق پزشکان و بیماران داشت، در اوج مشکلات همراه با همکاران خود تلاش کرده تا از حضور افراط گرایان، یا افرادی که بخواهند با جناح بازی مسیر صنفی و توجه به سلامت جامعه را از سازمان دور کنند در برابر آنان ایستاد.

سازمان را در این چند دوره عاقلانه اداره کرد و از اینکه مرکز درگیری‌های سیاسی و فتنه باشد، دور نگهداشت. وی تصریح کرد: منتخبان باید افرادی عاقل و سیاستمدار در راستای تحقق ارزش هاو اهداف صنفی باشند و با تعاملی مناسب و منطقی با عوامل اجرایی بتوانند از حقوق صنفی و حقوق بیماران در حوزه سلامت دفاع نموده و در تحقق اهداف شکوفایی و توسعه مسیر سلامت با تکیه بر رهنمودهای مقام معظم رهبری گام بردارند. دکتر صدر این تعاملات خوب و رفتارهای درشان جامعه پزشکی و بیماران را ایجاد کرده بود. ایشان با تکیه بر سابقه درخشان خود در مدیریت این سازمان اثبات کرده بود که امور صنفی سازمان و حقوق بیماران و همچنین اهداف تحقق حوزه سلامت بر ایشان بسیار پر اهمیت است و اجازه ورود بهانه‌ها، فتنه‌ها و درگیری‌های سیاسی را ندادند.

جمشیدی تاکید کرد: به هر حال حضور همه پزشکان در این انتخابات در ‌‌نهایت با انتخاب افراد عاقل و دور اندیش دوره دیگری را رقم خواهد زد که امیدوار هستیم انتخابات خوبی داشته باشیم.

دکتر احمدرضا جمشیدی، عضو انجمن بین المللی روماتولوژی، عضو انجمن روماتولوژی آسیا و اقیانوسیه، عضو کمیته سرونگاتیو، انجمن روماتولوژِی آسیا و اقیانوسیه، فوق تخصص روماتولوژی و مولف چند کتب پزشکی و مقاله علمی در نشریات داخلی و خارجی است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha